صحنه‌های «آرگو» ساختگی است / اعتراف به تحریف‌ تاریخی در هالیوود

(بسم الله الرحمن الرحیم)


روزنامه انگلیسی زبان «اریش تایمز» پس از نمایش فیلم سینمایی «آرگو» به کارگردانی و بازی «بن‌افلک» در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن در تحلیلی درباره این فیلم نوشت:


«بن‌افلک» پس از موفقیت در پروژه سینمایی «ویل‌هانتینگ نابغه»، تلاش کرد تا همچنان در عرصه بازیگری بدرخشد. با این ‌حال او همواره به عنوان بازیگری خسته‌کننده در حاشیه فیلم‌ها ظاهر می‌شد و هیچ‌گاه نتوانست در این زمینه موفقیت به دست آورد.



او که در پروژه سینمایی «ویل‌هانتینگ نابغه»، نه برای بازیگری که برای نوشتن فیلمنامه برنده جایزه اسکار شده بود، به نظر می‌رسید که بتواند پشت دوربین موفق‌تر از جلوی دوربین عمل کند و این شد که او اقدام به ساخت ملودرام «گان بی‌بی‌ گان» کرد و پس از آن نیز فیلم «شهر» را کارگردانی کرد و حالا به نظر می‌رسد که «آرگو» بهترین موفقیت او در عرصه ساخت فیلم باشد.


منتقد سینمایی روزنامه اریش تایمز در ادامه می‌افزاید: «آرگو» براساس داستانی است که عده زیادی از ما باید درباره آن بدانیم ولی این‌گونه نیست. هفته گذشته زمانی که داشتم درباره این فیلم با «جان گودمن» (بازیگر فیلم آرگو) بحث می‌کردم، او نیز پذیرفت که پیش از قبول این پروژه، درباره این حادثه چیزی نشنیده بود.


این روزنامه در ادامه به این مسئله اعتراف می‌کند: در رابطه با این فیلم مشکلاتی نیز وجود دارد، برخی از صحنه‌های مهم و تاثیر‌گذار فیلم کاملا ساختگی‌اند و به نظر می‌رسد که فیلمنامه «کریس تریو» با موضوعاتی فرعی و غیرضروری به «افلک» تحمیل شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم «آرگو» تصویرگر واقعه تاریخ تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هجری شمسی به دست دانشجویان انقلابی کشورمان است که به سفارش کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» که فیلم‌های ضد ایرانی چون «بدون دخترم هرگز» و قسمت اول و دوم «300»‌ را در کارنامه کاری خود دارد، ساخته شده است.




  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:1 آبان 1391 - 13:42

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد