من به خدا ايمان دارم، ديگر چه نيازي به خواندن نماز است!؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
يكي از ادعاهايي كه برخي افراد براي توجيه نماز نخواندنشان مي آورند اين است: «من به خدا ايمان دارم، پس چه نيازي به خواندن نماز هست!»

 

ساده ترين جواب به اين ادعا ـ شبهه ـ اين است:

1.بسیارند کسانی که گمان می کنند ایمان دارد ولی از آن بی بهره هستند. هر ادعایی یک نشانه ای برای اثبات لازم دارد. قرآن می فرماید: نشانه ایمان واقعی، اقامه نماز و انفاق در راه خدا هست. « آنان که نماز را اقامه کرده و از آن چه بدانان روزي داديم، در راه خدا انفاق مي کنند، مؤمن واقعي هستند.»


2.عمل صالح جزئي از ارکان ايمان و يا شرطِ لازم آن است. امیرالمؤمنین فرمودند: ایمان (سه جزء دارد و) بر شناخت با قلب، اقرار با زبان، و عمل با اعضاء و جوارح استوار است. بنابراین بی نماز که ایمان خود را با عمل نشان نمی دهد، یا ایمان واقعی ندارد یا ایمان ناقص دارد. 


3.چگونه ایمان به خدا دارد کسی که دستورات خدا را زیر پا می گذارد؟ امام صادق(ع) فرمودند: «کسي که به دستور هاي الهي عمل کند، مؤمن است.»  پس ادعاي ايمان بدون عمل به دستور هاي الهي، دروغ است.


4.عبارت « آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» پنجاه بار در قرآن تکرار شده است، یعنی خداوند از ما ایمان و عمل صالح را با هم خواسته است و هر یک بدون دیگری سبب خسران آخرتی خواهد شد. « انسانها همه در زيانند؛ مگر كسانى كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده ‏اند».



- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:23 دی 1394 - 15:06

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد