سفارش آیت الله بهجت هنگام دیدن امام زمان(عج)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
از سری سوالاتی که از محضر آیت الله بهجت رحمةالله علیه پرسیده شده چگونگی تشرف به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد. ایشان نیز در جواب این سوال سفارشی دارند که حرف دل تمام دل سوختگان و عاشقان واقعی حضرت می باشد.

سفارش آیت الله بهجت هنگام دیدن امام زمان(عج)

 

سوال: اگر خداوند توفیق بدهد آن حضرت را زمانی زیارت کردیم وبه ملاقاتش نائل شدیم به نظر حضرتعالی در آن لحظه استثنایی چه از حضرتش بخواهیم؟

تنها پیدا کردن و دیدن آن حضرت (عج) مهم نیست! زیرا دیدن آن حضرت در عرفات[1]   یا در جای دیگر، که همیشه میسور نمی شود و ممکن نیست. لذا آقایی  گفته بود: شاید شما هم به خدمت آن حضرت مشرف شده اید! و خیلی ها مشرف شده اند.[2]

اگر مشرف شدید، به آن حضرت نگویید که از خدا برای من، زن و خانه، دفع فلان بیماری و یا امراض خصوصی و ...  زیرا این ها چندان اهمیت ندارد....هر کدام در فکر حوائج شخصی خود هستیم، و به فکر آن حضرت که نفعش به همه برمی گردد و از اهم ضروریات است، نیستیم

 

----------------------------------

  • پی نوشت ها:
  • [1] یکی از مناسک حج وقوف در سرزمین عرفات است و همه حجاج درعصر نهم ذی الحجه در این صحرا وقوف دارند و به دعا و مناجات مشغول می شوند و چون حضرت حجت هر ساله در مراسم حج حضور دارند. و مناسک حج را انجام می دهد. یقینا در عرفات هم وقوف خواند داشت و عده ای از دل سوخته گان آن امام همام(عج) در این صحرا، حالی وصف ناشدنی دارند.
  • [1] طبق پاره ای از روایات در عصر ظهور عده زیادی از مردم با دیدن سیمای ملکوتی امام مدعی اند که او را بارها دیده اند و ایشان را می شناسند.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 1392 - 12:32

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد