مهدویت می‌تواند از عوامل تقریب و وحدت بین شیعه و اهل سنت باشد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

زهرا علی‌محمدی در کمیسیون شماره دوازدهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه عالی امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: مهدویت از بارزترین عقاید شیعی و از مقبولات اهل سنت است.

وی گفت: این عقیده از نظر سیاسی حائز اهمیت بوده و همواره موجب تحرکات انقلابی و سیاسی در کشورهای اسلامی بوده است.

علی محمدی بیان کرد: توجه استشراق، زمانی به این مقوله جلب شد که با وقوع انقلاب اسلامی به عنوان دولت شیعی و نشر عقیده مهدویت، همچنین قیام‌هایی علیه حکومت سعودی در عربستان با نام مهدویت، مهدی‌گرایی در جهان مجدداً معرفی شد.

دانشجوی دوره دکتری مدرسی دانشگاه تهران اضافه کرد: وجود پیشگویی‌ها یکی از عوامل ایجاد این تحرکات ضد رژیم سلطه بوده است، اما اخیراً مستشرقانی پیدا شده‌اند که سعی در تغییر اندیشه و دکترین مهدویت میان مسلمانان دارند.

وی تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی در تعاملات بین‌المللی و گسترش فرهنگ صحیح مهدویت شیعی، بی‌نیاز از درک میزان و نحوه‌ فهم طرف غربی نخواهیم بود.

وی گفت: با وجود عقیده‌ مشترک مهدویت که به اذعان علمای شیعه می‌تواند از عوامل تقریب و وحدت بین شیعه و اهل سنت باشد دشمنان سعی در عمیق‌تر نشان دادن اختلاف بین دو فرقه دارند تا از این رهگذر، اهل سنت را از تفکر انتظار به سبک شیعی انقلابی منزه کند و ایشان را به سمت انتظار انفعالی سوق دهد.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 اردیبهشت 1395 - 22:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد