انتشار ویدئوی «دنیای محجبه‌ها» در یک دانشگاه آمریکایی +عکس

(بسم الله الرحمن الرحیم)
به نقل از aplus.com، زنان محجبه مسلمان در دانشگاه راتگرز در شهر نیوآرک واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا با به اشتراک گذاشتن ویدئویی، تجربیاتشان را درباره حجاب به اشتراک گذاشته‌اند.

 

در این ویدئو گروهی از زنان مسلمان و دانشجویان دانشگاه راتگرز درباره چالش‌های پیش روی مسلمانان محجبه در آمریکا سخن گفته و دلایل‌شان را برای پوشش اسلامی اعلام کرده‌اند.

 

این ویدئو با عنوان «دنیای محجبه‌ها» به زنان جوان مسلمان اجازه می‌دهد که در عصر بیگانه‌هراسی در آمریکا احساساتشان را بیان کنند. در فیلم ابتدا نشان داده می‌شود که آنان برای اولین بار چه زمانی و به چه علتی اقدام به گذاشتن روسری کرده‌اند. آنان به دوربین فیلمبرداری خیره شده و صدایشان را به گوش همگان می‌رسانند.

 

 

انتشار ویدئوی «دنیای محجبه‌ها» در یک دانشگاه آمریکایی

 

بعضی از آنان می‌گویند که پوشیدن حجاب چگونه زندگی آنان را برای همیشه تغییر داده است. و نفرت دارند از اینکه عده‌ای تصور می‌کنند آنان به اجبار حجاب به سر کرده‌اند.

 

انتشار ویدئوی «دنیای محجبه‌ها» در یک دانشگاه آمریکایی

 

با درنظرگرفتن این مسئله که در عصر کنونی مسئله حجاب چالش برانگیز شده و مباحث مربوط به حجاب اغلب بدون درنظرگرفتن و دانستن دیدگاه‌های زنان مسلمان پرسیده می‌شوند، انتشار صدای زنان مسلمان همانند آنچه در این ویدئو دیده می‌شود نه تنها بخش مهمی از بحث محسوب می‌شود بلکه فوق العاده ضروری است.

 


- لینک کوتاه این مطلب

» حوزه نیوز
تاریخ انتشار:22 مرداد 1395 - 0:15

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد