ایندیپندنت: 60 درصد از دختران محصل انگلیس‌، تجربه آزار و اذیت جنسی داشته‌اند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

60 درصد از دختران 13 تا 21 ساله بریتانیایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور تجربه آزار و اذیت جنسی داشته‌اند.

به نوشته ایندیپندنت، معلمان و اساتید دانشگاه‌های انگلیس اجازه می‌دهند دختران محصل در مراکز آموزشی مورد تعرض و آزار و اذیت جنسی قرار بگیرند.

نمایندگان پارلمان بریتانیا امروز هشدار دادند که مشکل دختران محصل در مراکز آموزشی بریتانیا شوکه کننده است.

تحقیقات کمیته زنان و برابری مجلس عوام بریتانیا گزارش داد 59 درصد از دختران و زنان 13 تا21  ساله طی سال گذشته در انگلیس به نوعی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند یا هدف رفتارهای خشن در مراکز آموزشی بوده‌اند.

«ماریا میلر» رئیس این کمیته گفت متاسفانه کار به جایی کشیده است که دختران و زنان انگلیسی آزار و اذیت جنسی و تعرض را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند.

وی افزود در این شرایط معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها هم این مسایل را شوخی پنداشته و به استهزاء می‌گیرند و این خانواده‌ها هستند که تلاش می‌کنند حامی فرزندانشان باشند.

خانم میلر در ادامه ابراز تاسف کرد که در مدارس و دانشگاه‌ها، مسئولان اجازه می‌دهند دختران محصل مورد آزار و اذیت یا رفتارهای خشونت‌آمیز قرار بگیرند. وی هشدار داد چنین شرایطی باعث می‌شود اعتماد به نفس زنان جوان در جامعه تضعیف شود.

کمیته برابری و زنان پارلمان از دولت بریتانیا خواست الگوی ملی واضحی در اختیار مدارس قرار دهد و ازمسئولان آموزشی بخواهند به خوبی دانش‌آموزان و دانشجویان را در این مراکز مانیتور کند.

رئیس کمیته برابری و زنان مجلس عوام بریتانیا همچنین گفت مدارس باید موظف باشند گزارش‌هایی از اطلاعات خود درباره آزار و اذیت جنسی و خشونت ارائه دهند و پلیس هم باید این وقایع را ثبت کند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:23 شهریور 1395 - 22:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد