۸۵ درصد از زنان انگلیس در اماکن عمومی تجربه آزار و اذیت جنسی داشته‌اند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد 85 درصد از زنان جوان انگلیسی مورد تعرض و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

به نوشته اسکای نیوز، نتایج تحقیقات موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد 85 درصد از زنان 18 تا 24 سال مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. 45 درصد از زنان انگلیسی در این سنین هم قربانی آزار جنسی ناخواسته می‌شوند.

«ائتلاف پایان دادن خشونت علیه زنان» نیز بعد از تحقیقات خود دریافت 64 درصد از زنان انگلیسی در همه سنین مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند که با احتساب همه سنین، 35 درصد از زنان انگلیسی تجربه آزار جنسی را داشته‌اند.

بیش از یک چهارم زنانی که مورد آزار و اذیت جنسی در اماکن عمومی انگلیس قرار گرفته‌اند، اولین تجربه را در سنین زیر 16 سال تجربه کردند.

برخی از این زنان مجبور به تغییر مسیر آمد و شد خود شده‌اند تا از دسترسی مردان مزاحم راحت شوند. برخی از زنان در این تحقیقات گفته‌اند که تقریبا هر روز آزار و اذیت جنسی در اماکن عمومی را تجربه کرده‌اند.

برخی دیگر از زنان که در محیط‌هایی با حضور مردان بیشتر مشغول کارند، همواره مورد آزار جنسی زبانی یا فیزیکی مردان قرار می‌گیرند.

مدیر «ائتلاف توقف خشونت علیه زنان» در این باره گفت «آزار و اذیت جنسی تجربه‌ایست که از زن و دختری یاد می‌گیرد با آن کنار بیاید اما زمان آن رسیده که این مساله به چالش کشیده شود.»


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:18 اسفند 1394 - 13:20

نظر شما...
    • دختر ایرانی

      با سلام
      این حرف ها وقتی به درد میخورد که نذاریم بکشه به یک کشور دین دار وگرنه اگه قراره اونا 30 سال دیگه ما باشند پس ماهم هیچ فرقی با اونا نداریم فقط چندسال دیگه به این آمار میرسیم و الان آمارمون کمتر و ناپیداست به همین خاطر داریم اونا رو سرزنش میکنیم.
      من یک دختر مسلمانم که تو یک شهرستان کوچیک زندگی میکنم و مذهبی هم هستیم و همیشه در وسط های شهر زندگی کریدم نه مناطق بالا و خیلی پایین شهر که مشکلاتش زیاده .... .
      از کلاس سوم باحجاب بودم از شش سالگی نماز خون وکلاس قرانم میرفتم ماهواره هم نداشتیم با کساییکه رابطه داشتیم معتقد بودند. هرجا هم که بابام میدید محله اش پر پسره و نامناسب خونه مونو عوض میکردیم برای اجاره هم همیشه ملاک محله برای بابام مهم بود چون داداش نداشتیم.
      تو یه محله وقتی کلاس سوم بودم روسری هم سرم بود سر ظهر رفتم برای عمه ام آش ببرم چندت پسر بچه هم سن خودم جلومو گرفتند اتفاقی نیفتاد چون من افتادم گریه و اونا هم ترسیدن گذاشتن برم خونه بعدش حسابی بابامو بردم دعواشون کرد.
      توی یه محله دیگه وقتی اول دبیرستان بودم و اولین سالی بود که چادری شده بودم وتا الانم چادریم باز سرظهر رفتم سرکوچه کار داشتم همسایه هامونم داشتن کوچه رو میشستن. سرکوچه یه مرد مزاحمم شد و بدنمو لمس کرد فرار کردم نمیدونم چرا اون لحظه که برگشتم هیچ کس تو کوچه نبود. همیشه فکر میکنم اون یه شیطون بود
      سالها بعد رهبر گفت نماز جمعه مخصوص شما جوناست و ویژه مسلموناست. برید. تا اون وقت نمیرفتم چون میگفتن هر وقت ازدواج کردی با همسرت برو اما دیگه فوقم هم گرفتم گفتم شاید هیچ وقت ازدواج نکنم شروع ردم رفتن نماز جمعه و تا الانم همیشه میرم
      تا امسال (95) فقط ماه رمضون مسجد میرفتیم امسال روز عید فطر پیش نماز گفت همیشه بیایید منم شروع کردم از بعد ماه هر روز نماز ظهرم جماعت میخوندم تا اینکه یه روز جمعه داشتم میرفتم مصلا جلو در مصلا یه عالمه هم آدم بود. برای رد شدن از بلوار از پل هوایی رفتم روی پل یکی از پشت بغلم کرد بماند که اون لحظه چطور گذشت فقط جیغ زدم و نشستم دیدم یک پسر جون بود که فقط از پشت سر دیدمش فرار کرد و حتی یک نفر از اوناییکه جلو در مصلا داشتند خدمت میکردند جلوشو نگرفتند فرار کرد رفت اونور بلوار منم گریان و گریان رفتم تو مصلا فقط نگاه اسم الله کنار جایگاه کردمو هرچقدر تونستم تو دلم شکایت کردم به خدا همین... اون روز نیرو های مسلح دسته جمعی اومده بودن نماز جمعه!
      دیگه ظهرها مسجد نمیرم اما نماز جمعه رو میرم سعی میکنم تنها نرم هیچ وقتم از رو پل هوایی نرم.
      راستی برای اونا که الان زبونشون دراز میشه بگم هیچ وقت با آرایش از خونه خارج نشدم. حتی اگه صورتم پوسته پوسته نباشه نرم کننده هم نمیرنم. چادری هم هستم. نگاه نامحرما هم نمیکنم.
      نمیتونم به کسی بگم چون آبرو خودم میره از کسی هم نمیتونم شکایت کنم چو نمیشناسمشون. کشور ما اینه همیشه همه چیز برای دخترا بده و آبروشون میره. ما همه مسلمانیم خخخخخخخ
      خوب چندتا مثل من تو این کشور امام زمان هست؟ تحقیقات مشابه برای ایرانم لازمه انجام بشه
      به نطرتون کسایی مثل من با خوندن این اخبار چه حسی دارند؟ فقط میگیم منم همینطور . ای بابا منم جز این آمارم خخخخخ فقط من تو ایرانم
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد