روآوردن به ظواهر دینی راهی برای مبارزه با مکاتب الحادی و شیطان پرستی

 (بسم الله الرحمن الرحیم)

در عصر کنونی که ما در آن زندگی می کنیم وجود علائم و نشانه های موهن و عجیب و غریب و بروز رفتارهای غیر اخلاقی و ناموزون که باعث بوجود آمدن فساد و تباهی میشوند، که عمدتاً دستآورد احزاب و گروه های شیطانی و مکاتب نوظهور چون فراماسیونری ، شیطان پرستی و... می باشند ، عملاً تبدیل به یک عضو ثابت در زندگانی انسان های غربی و ملل مختلف جهان که از دین بی بهره هستند شده است. و متأسفانه مهمان ناخواندۀ فرهنگ اصیل ایرانی /اسلامی ما نیز شده است.به عنوان نمونه می توان سری به سایت ها و شبکه های اجتماعی غیر اخلاقی و وارداتی انداخت تا مصادیق بسیار زیادی از ردپای شیطان را در زندگی انسان های اطراف مان را شاهد باشیم.


 

با توجه به وجود چنین مکاتب الحادی و دستآوردهای ضد اخلاقی آنها ، عقلاً باید دین ما اسلام عزیز و مکتب خدشه ناپذیر ما شیعه ،پادزهر و عامل بازدارنده ای با این پدیده ها را به ما مسلمانان و علی الخصوص شیعیان عرضه کرده باشند ، تا ما پیروان نبی آخر الزمان (ص) در مقابل این ویروس های ویرانگر انسانیت به نوعی واکسینه شویم.

 

با اندکی دقت در سیره بزرگان دین و آیینمان یعنی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیهم السلام) می توان دریافت که این عامل بازدارندۀ شیطان و نشانه های ملحدانه آن ، در مکتب و آیین ما به خوبی پیشبینی شده است.

 

اگر نگاهی هر چند گذرا به احادیث و روایات و کلاً آموزه های رسیده از ناحیه اسلام بیندازیم عوامل بسیاری را می یابیم، که برخی از آنها عبارتند از:

 

۱.توصیه به رعایت مسائل اخلاقی در زندگی روزمره

 

۲.توصیه به رعایت مسأله پاکیزگی ظاهری و باطنی

 

۳.استفاده نمودن از رنگ ها و بوهای خوب و حلال

 

۴.استفاده از ابزارهای مقدسی چون مهر، تسبیح ، شانه ، انگشتر و... که هم در اعمال عبادی و هم زندگی عادی ما استفاده از آنها توصیه شده است.

 

۵.بهره بردن از هنر اصیل اسلامی و ایرانی در زندگی

 

۶.رعایت حجاب و عفاف برای زنان و دختران ودر  ‍پاره ای موارد برای مردان و ‍پسران

 

و...

 

براستی استفاده از انگشتر و خواص نگین های سنگی آن مانند عقیقُ فیروزه، دُرو... که در اسلام بسیار مورد توصیه و استحباب آن بارها تذکر داده شده است ، نمی تواند مانعی حیاتی برای دفع شیطان و اجنه و جادو و تلسم های منشعب از آن باشد؟

 

البته باید متذکر شد که شیطان همان موجودی است که قدرت وسوسه انسان را حتی از طریق مقدس ترین و عالی ترین اعمال دینی و شرعی دارد لذا باید مواظب بود که وابستگی زیاد و ناآشنایی با معارف دین خدای نخواسته باعث آن شود که این موهبت های الهی خود بازیچه ای برای پرستش شیطان و نفس شوند.

 

 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 مهر 1395 - 23:15

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد