سه دعایی که قطعا مستجاب میشود

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در آموزه های دینی ما تاکید فراوانی بر دعا کردن شده و خود خداوند نیز سفارش کرده تا او را بخوانیم. برخی از دعاها نیز مورد استجابت قرار می گیرد و برخی بنا به مصلحت هایی که خداوند بدان واقف است به اجابت نمی رسد.

سه دعایی که قطعا مستجاب میشود

 

همه آنها که به وجود خدای یگانه اعتقاد دارند خواسته های کوچک و بزرگ خویش را از او می طلبند.در آموزه های دینی ما تاکید فراوانی بر دعا کردن شده و خود خداوند نیز سفارش کرده تا او را بخوانیم. برخی از دعاها نیز مورد استجابت قرار می گیرد و برخی بنا به مصلحت هایی که خداوند بدان واقف است به اجابت نمی رسد.اما دعای سه نفر طبق فرموده امام صادق علیه السلام مستجاب است.

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

سه دعا است که از خدا بازداشته نمی شوند ( مستجاب می شوند):

1-دعا کردن پدر برای پسرش هرگاه که به او نیکی کند و دعای پدر بر ضرر پسرش هرگاه که پسر ،پدر را اذیت کند

2- دعای مظلوم بر علیه کسی که به او ظلم کرده و دعای او به نفع کسی که او را باری کرده بود تا حقش را از ظالم بگیرد

3-شخص مومنی که برای برادر مومنش دعا کند (البته)وقتی که به خاطر ما به او کمک کرده باشد و با او رفتاری برادرانه داشته است و دعای او بر علیه برادر مومنش وقتی که درمانده شده بود و برادر مومنش او را با این که توانش را داشت کمک نکند

(امالی طوسی ص 280)

هر سه مورد فوق رابطه مستقیمی با حقوق متقابل پدر و فرزند،مظلوم و ظالم و توانگر و فقیر دارد .چرا که خداوند این سه گروه را بسیار گرامی داشته و از طرف مقابل نیز می خواهد تا حقوق آنها را مورد احترام قرار دهد.
  • منبع: قدس آنلاین

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 تیر 1392 - 8:54

نظر شما...
    • seyedhadi

      چرا نمیتونم تو منتظر پاتوق عضو شم
    • پسر مجرد

      زیبای احمق ان شا الله جوانمرگ بشه دختر احمقی که با زندگیم بازی کرده
    • پسر مجرد

      به خدات بگو زیبای احمق رو جوانمرگ نکنه با جادوی سیاه یا با دستای خودم خودش و شوهر احمق لجنشو می کشم . همه زندگی و دنیایی که خدای تو خلق کرده پوچ و اشغال و مزخرفه. یک مشت حیوان زاده به اسم انسان زندگی می کنند.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد