توقف بازی‌های اسلامی برای نماز

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بازی‌های کشورهای اسلامی فرصتی است برای گردهمایی ورزشکاران کشورهایی با نژادهای مختلف. این رویداد بزرگ که به نوعی المپیک کشورهای آسیایی است حواشی ویژه خود را دارد که به نوعی خاص این رویداد است.

 توقف بازی‌های اسلامی برای نماز

 

در بازی‌های کشورهای اسلامی مسابقات 2 بار در روز متوقف می‌شود تا ورزشکاران، مربیان و همراهان آنها برای ادای نماز فرصت کافی داشته باشند. هر روز ظهر با صدای اذان موذنی که لهجه اندونزیایی دارد، ورزشکاران با نژادها و رنگ‌های مختلف در گوشه‌ای از محل رقابت خود به نماز می‌ایستند.

در هر ورزشگاه به اندازه کافی نمازخانه هست؛ تمیز، با هوایی مطبوع و آرام. اهل تسنن به سبک خود نماز می‌خوانند و شیعه‌ها به روش خود. اینجا همه باهم برابرند و دوست و مذهب دلیلی برای جداسازی افراد نیست.

ورزشکاران، داوران و همه حاضران در محل برگزاری مسابقات بدون توجه به اتفاقاتی که در مسابقات رقم خورده دوشادوش هم می‌ایستند به نماز و عبادت خدایی که برای همه یکی است. در این بین اندونزیایی‌ها گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند و به سرعت برای نماز اول وقت حاضرند. موذن اذان را می‌خواند بدون خجالت از عربی که حساس است روی ادای لغاتی که از زبان مادری اوست اما برای همه مسلمانان کلامی آشناست.
  • منبع: تسنیم

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:8 مهر 1392 - 12:09

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد