تصویری از حکومت امام عصر(عج) در 'ملک عظیم خداوندی'

(بسم الله الرحمن الرحیم)
از منظر دیگر که نگاه کنیم در درگیری ابلیس و ائمه، جور با نبی ‏اکرم(ص) و اهل بیت (‏ع)، عبادت نبی‏ اکرم(ص) و اهل بیت(‏ع) بر شیطنت آنها غلبه می‏ کند. اگر آن عبادت های عظیم نبود، ظلمات آنها همه ما را فرامی‏ گرفت.

 تصویری از حکومت امام عصر(عج) در 'ملک عظیم خداوندی'

 

لذا در این آیه که می‏فرماید: «أَوْ کَظُلُماتٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ یَغْشاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحابٌ ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ إِذا أَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَراها وَ مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُورٍ»؛ (یا (اعمال آنها) مانند تاریکی های دریای ژرف می ماند که در آن موج روی موج و بالای موج ابر پوشانده است. تاریکی هائی که برخی روی برخی دیگر سوارند. اگر آدم دست خود دربیاورد نزدیک است آن را نبیند. و آنکه خدا برای وی نوری قرار نداده نوری ندارد.)

ظلمات را به ائمه جور تفسیر می‏کنند، تا برسد به بنی ‏امیه که "ظلمات بعضهم‏ فوق بعض". می ‏فرماید ظلمت امامان باطل آنقدر زیاد است که "مؤمن در این دوران چنان غرق در ظلمت می‏شود که نزدیک‏ترین قوای خودش را به خودش نمی‏بیند"، خودش را فراموش می ‏کند. اما این ظلمت برداشته نمی ‏شود مگر با نور امامی از اولاد فاطمه‏(س)

"ملک عظیم خداوندی" جدیدترین اثر موسسه موعود(عج)، با موضوع حکومت امام عصر(عج)، است.
ناشر این کتاب در ابتدای آن آورده است: ملک عظیم خداوندی، مُلک وعده داده شده به آل محمد(ص) است. ملکی بی بدیل و بی بلا که تصور آن از عهده ی اولین و آخرین خلق روزگار، تا به وقت ظهور و تاسیس دولت کریمه امام مبین(ع)، خارج است.

مصداقی عینی، در مقیاسی بسیار کوچک از این ملک را خداوند کریم به حضرت سلیمان(ع) نمایاند تا دانسته شود وعده ی حضرت حق، در روز موعود و درباره ی موعود(ع) محقق خواهد شد و بشر، پس از پشت سر گذاشتن همه ی بحران ها و بن بست ها در وقت رویکرد صمیمانه به حجت حقّ دارند، رخصت توفیق دیدار این ملک عظیم و بودن و زیستن در این نعمت بی بدیل را خواهد یافت."

مجموعه مقالات این کتاب به گونه ای فراهم آمده است که ذهنیتی نزدیک به حقیقت به خواننده ارائه می کند.

  • شبستان

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:13 مهر 1392 - 16:16
دسته : اخبار - مهدویت

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد