توهین رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی به پیامبر اسلام (ص) +فیلم

کارشناس رسانه بی‌بی‌سی در برنامه‌ای در این رسانه در توهینی آشکار به پیامبر اعظم (ص) تاریخ پیامبر اعظم (ص) را تاریخی نامعلوم خوانده و قرآن را برای دستیابی به تاریخ پیامبر (ص) ناکافی میداند و بدین گونه شخصیت والای ایشان را زیر سئوال برده و مورد اهانت قرار می‌دهد.

بی بی سی برنامه پرگار توهین رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی به پیامبر اسلام (ص) +فیلم

به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

کارشناس رسانه بی‌بی‌سی در برنامه‌ای در این رسانه در توهینی آشکار به پیامبر اعظم (ص) تاریخ پیامبر اعظم (ص) را تاریخی نامعلوم خوانده و قرآن را برای دستیابی به تاریخ پیامبر (ص) ناکافی میداند و بدین گونه شخصیت والای ایشان را زیر سئوال برده و مورد اهانت قرار می‌دهد. این کارشناس که سابقه حضور در برنامه‌های بهایی نیوز را نیز دارد در ادامه با رد احادیث آنها را از درجه اعتبار ساقط میداند

 

در این برنامه از این کارشناس پرسیده می‌شود: چرا منابع اسلامی در مورد حیات پیامبر اسلام (ص) چندان قابل اتکا نیستند. کارشناس برنامه در تناقضی آشکار پاسخ می‌دهد: «حدود 200 سال است که در غرب مشغول پژوهش در مورد تاریخ اسلام هستند نظر عامه اسلام شناسان این بوده است که محمد(ص) شخصیتی تاریخی است از پیامبر اسلام به لحاظ حجم و منابع گزارش زیادی وجود دارد.

 

وی اما در ادامه می‌گوید چه کسی روایت کرده است نزدیکترین افرادی که به ایشان بوده‌اند همسرش عایشه که چندین هزار حدیث در مجموعه های سنی به ایشان نسبت می‌دهند اینها صرفا گزارش اتفاقات تاریخی نیست بلکه خیلی از اینها با انگیزه نوشته شده‌اند و بیشتر اظهار عقیده‌اند تا گزارشات تاریخی.» وی در قسمتی دیگر از سخنان خود بر خلاف نظر اسلام شناسان می‌گوید: «متن قرآن زیاد گویا نیست.»

 

این سخنان در حالی بیان می‌گردد که بسیاری از وقایع تاریخی اسلام و مخصوصا شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) و وقایع دوران ایشان مستند به شخص خاصی نمی‌باشد بلکه با تواتر و توسط عامه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان نقل گردیده است و به حد بداهت رسیده است و بسیاری از آنها در کتب تاریخ گردآوری شده و مستند گردیده است.

 

علاوه بر این بسیاری از این وقایع همراه با مستندات غیر قابل انکاری همراه بوده است که در زمان ما نیز وجود دارد که یکی از این مستندات قرآن کریم می‌باشد که شاهدی بر نزول قرآن کریم در زمان پیامبر(ص) و بسیاری از اتفاقات آن دوران می‌باشد. این سخن که «متن قرآن زیاد گویا نیست» ناشی از جهل گوینده به قرآن است چرا که در قرآن به بیان برخی از وقایع زمان پیامبر اکرم(ص) پرداخته شده است و آن اتفاقات را روشن کرده است و از بیانات قرآنی به همراه آنچه به تواتر در مورد این وقایع نقل گردیده می‌توان نگاهی روشن به اتفاقات پیش آمده داشت.

 

در حقیقت تواتر امری است که غیر قابل خدشه است. تواتر به این معنا است که افرای زیادی مطلبی را نقل نمایند به طوری که از نظر تعداد به حدی برسد که اجماع آنها بر کذب آن مطلب توسط آن تعداد افراد محال باشد و عامه مردم با آن به درستی آن مطلب به یقین برسند.

 

دانلود

 

در قسمتی دیگر از این برنامه مجری بر خلاف واقعیت می‌گوید که در مورد زمان تدوین قرآن هم اختلاف نظر زیاد است نظر شما چیست؟ کارشناس در پاسخ مدعی می‌شود که در تاریخ‌هایی که مربوط به قدیم می‌باشد در ابهام است حتی کارشناس ادعا می‌کند که در مورد حضرت مسیح هم شک وجود دارد و برخی منکر وجود او شده‌‌اند. وی در ادامه شخصیت توصیف شده برای پیامبر اکرم(ص) را شخصیتی ضد و نقیض توصیف می‌کند.

 

در پاسخ باید گفت: بر خلاف گفته‌های این شخص نه تنها تاریخ اسلام و شخصیت پیامبر(ص) به تواتر و نسل به نسل توسط مسلمانان منتقل شده است بلکه در مذهب تشیع توسط امام معصوم(ص) نیز به خوبی تبیین گردیده است. در نهج البلاغه خطبه‌های بسیاری در تبیین تاریخ اسلام و توصیف شخصیت پیامبر(ص) بیان گردیده است. همچنین از امام دیگر نیز روایات بسیاری در توصیف تاریخ اسلام وشخصیت والای پیامبر اکرم(ص) نقل گردیده است.

 

در پایان گفتنی است بر خلاف گفته‌های این  کارشناس که مطابق اهداف «بی‌بی‌سی» سعی در زیر سئوال بردن اسلام دارد مستشرقین بسیاری با استناد به منابع اسلامی که این به اصطلاح کارشناس آنها را زیر سئوال می‌برد در مورد پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام مقاله و کتاب نوشته‌‌اند که با اندک جستجو در اینترنت می‌توان به آنها دست یافت.

 

- لینک کوتاه این مطلب

» جــــام نــــیوز
تاریخ انتشار:15 آبان 1397 - 0:01

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد