قرآن کریم: در صورت تقوا برکات از آسمان و زمین بر شما نازل می‌شود

اگر اهل شهرها و آبادیها ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم...

بهشت قرآن کریم: در صورت تقوا برکات از آسمان و زمین بر شما نازل می‌شود

به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

اسلام دینی است که در صورت عمل به دستوراتش دنیا را برای انسات بهشت برین می‌کند و در آخرت انسان را هم به سعادت و بزرگی می‌رساند قرآن کریم می فرماید «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُري‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا يَکْسِبُونَ» (اعراف آیه 96) ؛ و اگر اهل شهرها و آبادیها ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم.

 

مقام معظم رهبری در مورد این آیه فرمودند: آیه‌ی قرآن به ما می‌فرماید که: «و لو انّ اهل القری امنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم برکات من السّماء و الأرض»؛ ایمان و تقوا که باشد برکات آسمان و زمین جاری خواهد شد. برکات آسمان همان فتوح معنوی است همان رحمت الهی است همان تقرب الی‌اللَّه است همان استغفار ملائکه‌ی آسمان و حمَله‌ی عرش برای بندگان خدا در روی زمین است. برکات ارض یعنی همه‌ی آنچه که به زندگی زمینی انسان ارتباط پیدا میکند؛ یعنی آزادی یعنی رفاه یعنی استقلال یعنی امنیت یعنی سعه‌ی رزق سلامت بدن و از این قبیل. اگر ایمان و تقوا باشد هم آن برکات و هم این برکات برای بشر وجود دارد. این اسلام است...(سخنرانی در تاریخ ۱۳۸۷/۰۲/۱۴) مقام معظم رهبری برکات آسمانی را امور معنوی می‌دانند. پس معلوم است از برکات زمینی هم امور مادی و نعمات مادی مراد آیه است.

 

بر همین مبنا به طور مکرر در قرآن کریم و روایات به رعایت تقوا توصیه شده است و آثار مادی و معنوی بسیاری برای آن شمرده شده است که شاید بتوان گفت آن آثار مصادیقی از آن چیزی هستند که قرآن کریم با عبارت «فَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرض» (برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم) به آن اشاره می‌فرماید.

 

- لینک کوتاه این مطلب

» جــــام نــــیوز
تاریخ انتشار:9 دی 1397 - 15:03

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد