یک مقام قطری: محاصره ظالمانه را شکست دادیم

یک مقام قطری تاکید کرد کشورش توانسته است محاصره تحمیلی از سوی عربستان،‌امارات، بحرین و مصر علیه خود را به شکست بکشاند.

یک مقام قطری: محاصره ظالمانه را شکست دادیم
- اخبار بین الملل -

به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، خلیفه بن جاسم رئیس اتاق قطر تصریح کرد آهنگ اجرای طرح‌ها در قطر پس از پایان مسابقات جام جهانی 2022 ادامه خواهد یافت و بیش از 150 پروژه بزرگ پس از سال 2022 از جمله طرح‌های زیربنایی، راه‌ها، ساختمان‌سازی،ساخت بیمارستان و مدارس اجرایی خواهد شد.

رئیس اتاق قطر تصریح کرد قطر بر همه چالش‌ها چیره شد و تمام دشواری‌ها را شکست داد از جمله محاصره ظالمانه‌ای که در خدشه وارد کردن به حاکمیت ملی قطر و مانع‌تراشی در برابر پیشرفت آن شکست خورد به طوری که تمام طرح‌های اقتصادی و تمام اقدامات زیربنایی و ساختاری و طرح‌های مربوط به جام جهانی 2022 بر اساس آهنگ و برنامه مشخص به پیش می‌رود و به هیچ وجه تحت تاثیر محاصره قرار نگرفته است.

اعتراف قرقاش به شکست سیاست‌های عربستان و متحدانش در برابر قطر

خلیفه بن جاسم تصریح کرد قطر توانست با این بحران با جسارت هر چه تمام تر و ثبات قدم مقابله کند و رویکرد یافتن منابع جایگزین کشورهای محاصره کننده را در پیش گرفت و خطوط دریایی مستقیمی را راه  اندازی کرد که مستقیما بندر حمد را با بنادر برخی کشورهای دوست همچون عمان، کویت، چین و دیگر کشورها مرتبط کرد.

رئیس اتاق قطر اظهار  داشت دوران محاصره، شاهد رشد و گسترش روابط قطر با کشورهای جهان بوده است به طوری که دوحه توافقات همکاری را در تمام زمینه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و تجاری با کشورهایی که در جهان وزن و جایگاه دارند، امضا کرده است.

عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و چند کشور عربی دیگر از پنجم ژوئن سال 2017(دوشنبه 15 خرداد 96) پادشاهی قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و داشتن روابط گسترده با ایران تحریم و روابط خود را قطع  کرده و عملا در محاصره اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی قرار دادند. دوحه همه این اتهامات را رد کرده و آن را بی پایه و اساس خوانده است. با وجود تلاش‌های برخی کشورها برای میانجیگری میان دوحه و ریاض، این بحران دیپلماتیک هنوز حل نشده است.

- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم نیوز
تاریخ انتشار:15 دی 1397 - 21:01

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد