خوشحالی امام زمان علیه السلام با دعای مومن برای تعجیل در فرج

(بسم الله الرحمن الرحیم)
"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

خوشحالی امام زمان علیه السلام با دعای مومن برای تعجیل در فرج


اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:
چون ما نمى ‏توانیم حقوق آن حضرت را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، به جا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏ باشد.

 


مونس مهربان در عالم برزخ و قیامت
و بر این دو مکرمت دلالت می کند روایتی که در اصول کافی به سند صحیحی از سدیر صیرفی آمده است که گفت: امام صادق(ع) ضمن حدیثی طولانی فرمود: هنگامی که خداوند مومن را از قبرش برانگیزد صورتی با او خارج می شود که پیشاپیش وی راه رود که هرگاه مومن یکی از احوال قیامت را بنگردآن مثال به او گوید: هراسان و غمگین مباش مژده باد تو را به خوشی و کرامت خدای عزو جل.


تا اینکه در پیشگاه خدای بایستد پس به آسانی او را محاسبه کنند و به سوی بهشتش فرمان دهد در حالی که آن صورت پیش روی اوست مومن به آن گوید: خدایت رحمت کند چه خوب کسی بودی که از قبر همراهم در آمدی و همواره مرا به شادمانی و کرامت الهی مژده دادی تا آن را دیدم.

 


پس از آن گوید: تو کیستی؟ می گوید: من همان شادمانی و سروری هستم که در دنیا بر برادر مومنت وارد کردی خدای متعال مرا از آن سرور آفرید تا تو را مژده دهم.


بدون تردید مولای ما صاحب الزمان و پدران بزرگوارش بر اثر دعای مومن برای تعجیل در ظهور و فرج مولایمان صاحب الزمان خوشحال و مسرور می شوند بنابراین به نحو تامی تمام آثاری که بر خرسند کردن مومنین مترتب است بر این دعای شریف مترتب گردد.
و همین طور است سایر اموری که موجب سرور و شادمانی آن حضرت می شود.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:25 بهمن 1392 - 14:33
دسته : اخبار - مهدویت

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد