ادعای حفظ قرآن در عرض یک ماه با محوریت تبلیغ عرفان کاذب

(بسم الله الرحمن الرحیم)

ادعای حفظ قرآن در عرض یک تا چهار ماه در حالی از سوی «ح.ف» مطرح می‌شود که محوریت سخنان آن را یوگا و چاکراها تشکیل می‌دهد. جالب اینکه فرد مذکور حتی یک جزء قرآن هم حفظ نیست!

 

یکی از شیوه‌های ترویج عرفان‌های نوظهور فراگیری مطالب در کوتاه‌ترین زمان است که در سایه آن با ترویج افکار یوگا، چاکرا درمانی و چشم سوم سعی می‌کنند مخاطبین خود را جذب کنند.

به همین منظور مدتی است که شخصی با نام «ح.ف» با ادعای تدریس آموزش فراخواندن (متاریدینگ) و تأسیس موسسه‌ای به نام «م.ا.خ» به تبلیغ مواردی نظیر حفظ قرآن عرض یک تا چهار ماه، حفظ نقطه‌ای قرآن و یا خواندن نگاتیوی و فوتونی در اثر تحول حافظه می‌پردازد، شاید‌ در وهله نخست امری بعید نباشد.

 

 

اما ترویج تفکرات یوگا، چاکرا درمانی و چشم سوم در کلاس تندخوانی جای بسی تأمل است، «ح.ف» که خود حتی یک جزو از قرآن را حفظ نیست، هر گاه مورد اصرار افراد قرار می‌گیرد که حداقل یک جزء قرآن را قرائت کند، این گونه می‌گوید: «من نمی‌خواهم جلوه‌گری کنم و خودم را در منصه ظهور قرار دهم»، با این وجود هیچ یک از شاگردان وی نتوانسته‌اند در عرض چهار ماه قرآن را حفظ کنند!

از نکات جالب این موضوع استقبال طلاب در شهرهای قم و اصفهان است که برخی از آمار حکایت از ثبت‌نام 2500 نفر دارد و برخی از مراکز حوزوی نیز سالن‌های خود را در اختیار چنین فردی قرار داده‌اند.

«ح.ف» در این راستا هزینه‌های میلیاردی کسب کرده و در شهرهای بزرگ کشور کلاس‌‌های زیادی را دایر کرده است.

 

  • فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 اسفند 1392 - 12:11

نظر شما...
    • signalist313

      ُسلام.شما اصلا تحقیقی در مورد چاکرا کردین؟ اگر اشتباه نکنم چشم سوم یوگا و چاکرا با این چشم سوم دکتر فراهانی فرق می کنن!! در ضمن پس چرا در دانشگاه تهران ایشون این کلاس رو گذاشتن؟ جهت اطلاعتون میگم!! این متا ریدینگ شامل 2 دوره است.دوره ی مقدماتی و پیشرفته.که ایشون تا به حال دوره ی پیشرفته اش رو تدریس نکردن...هرچی تا الان دانش اموخته دارن.دانش اموخته گان مقدماتی هستن که میتونن یک صفحه رو حدود 3 الی 4 ثانیه بخونن.و این رو هم بدونید بنده کلاس ایشون شرکت می کنم.و دوستانی دارم که پیش از من شرکت کردن و نتیجه ی خوبی گرفتن. اون چشم سوم هم دانسته یا ندانسته. فکر میکنم چون لفظ مشترکه.ازش سو استفاده شده!!
    • مهمان

      سلام
      من خودم در این کلاس شرکت می کنم در این یک ماه تند خوان هم شده ام. احتیاط و غیرت دینی چیز خوبیه ولی به این راحتی نمی توان کسی را متهم کرد باید از خدا ترس داشت.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد