گسترش اعتصاب‌ها در انگلیس

اعتصاب‌ها در انگلیس در آستانه کریسمس مرتبا در حال گسترش است و اخیرا پرستاران سیستم بهداشت این کشور هم به صف این معترضان پیوسته و برخی مشاغل دیگر نیز اعتصاب‌هایی را برای روزهای آینده در برنامه دارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از "اس ار اف" سوئیس، صنعت راه آهن، خدمات پستی و اکنون نیز کارکنان پرستاری در انگلیس دست از کار کشیده اند و موج اعتصابات در بریتانیا در حال گسترش است . پرستاران سرویس بهداشتی بریتانیا NHS برای دستمزدهای بالاتر و شرایط کاری بهتر مبارزه می کنند.

کالج سلطنتی پرستاری برای اولین بار در تاریخ خود از ده ها هزار عضو در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی خواست تا صبح روز پنجشنبه 24 ساعت کار خود را متوقف کنند.

پاتریک وولسر، خبرنگار اس ار اف در لندن می‌گوید: اعتصاب‌ها کاملاً شدید هستند. تا پایان دسامبر، بسیاری از چیزهایی که زندگی عمومی یا خدمات عمومی را در این کشور می‌سازد ممکن است متوقف شوند . به عبارت دقیق، این به معنای ایجاد اختلال در ارسال بسته ها، سفرهای قطار و اکنون نیز خدمات در بخش بهداشت است.

خبرگزاری DPA هم نوشت: حدود یک چهارم بیمارستان ها در انگلیس تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته اند. به گفته ماریا کالفیلد، معاون وزیر بهداشت، حدود 70000 قرار ملاقات، درمان و عمل در بخش بزرگی از بریتانیا لغو می شود.

حالا این پرسش مطرح است که آیا مراقبت های بهداشتی مردم در بریتانیا در خطر است؟ وولسر آن را در چشم انداز قرار داده و می گوید: پرستاران اطمینان می دهند که فوریت های پزشکی نیز در طول اعتصاب انجام خواهد شد و هیچ کس در تنگنا قرار نمی گیرد. اما واقعیت این است که هزاران درمان و عمل در روزهای آینده به تعویق خواهد افتاد.

سیستم مراقبت های بهداشتی بریتانیا در یک بحران عمیق است که به دلیل کرونا حادتر شده است. سیستم بهداشت دولتی سال هاست که در بن بست بوده است. به گفته وی کمبود بودجه مسئله ای مزمن در این بخش است.

در بخش سلامت مدت‌هاست که صرفه‌جویی صورت گرفته است. بر این اساس، دولت مرکزی محافظه کار لندن درخواست کارگران برای افزایش 19 درصدی حقوق را رد می کند و آن را غیرقابل قبول می داند.

در اواسط فصل کریسمس، کارکنان راه آهن نیز دست به اعتصاب می زنند. وولسر توضیح می دهد: آنها دستمزد بیشتری می خواهند. تورم در حال حاضر در این کشور 11 درصد است و قیمت مواد غذایی نیز بر همین اساس افزایش یافته است. وولسر می گوید : آنها می خواهند دستمزدها با این افزایش قیمت ها متعادل شود.

روزنامه وینر سایتونگ نیز در مطلبی نوشت: پس از چند روز اعتصاب در خطوط راه آهن و خدمات پستی، موج فعلی اعتصاب ها در بریتانیا اکنون به سرویس بهداشت ملی (NHS) رسیده است. روز پنجشنبه، 100000 پرستار به مدت 24 ساعت عملیات کلینیک را در بخش‌های وسیعی از انگلستان، ولز و ایرلند شمالی فلج کردند.

اعتصاب دوم برای سه شنبه آینده برنامه ریزی شده است. کالج سلطنتی قبلاً به صراحت اعلام کرده است که تا زمانی که دولت از مشارکت در چانه زنی دسته جمعی امتناع می ورزد، پس از کریسمس اعتصاب های بیشتر و مکرر وجود خواهد داشت.

وخیم تر شدن وضعیت احتمالاً اعتصابی را که برای چهارشنبه آینده توسط رانندگان آمبولانس برنامه ریزی شده است، به همراه خواهد داشت. در این شرایط پلیس، ارتش و رانندگان تاکسی آماده می شوند تا عملیات نجات و انتقال بیماران را به عهده بگیرند. سایر کارکنان بیمارستان از جمله تکنسین ها، باربرها، تیم های پذیرایی و کارمندان نیز در حال بررسی اعتصاب هستند. به این ترتیب این چشم انداز روزگار سخت تری را برای سیستم مراقبت های بهداشتی بریتانیا که قبلاً به شدت آسیب دیده است، رقم می زند. در گذشته، بیماران اغلب مجبور بودند ساعت ها در اورژانس منتظر بمانند تا بتوانند کمک دریافت کنند. میلیون‌ها بیمار ماه‌ها منتظر جراحی‌ها و قرار ملاقات‌های درمانی خاص بودند زیرا NHS قادر به رفع نیازهای آنها نیست.

به گفته دولت، در نتیجه دو روز اعتصاب، 70000 قرار ملاقات کلینیک و جراحی دیگر باید لغو شود. خدمات ضروری مانند دیالیز، شیمی درمانی یا انواع دیگر درمان سرطان حتی در طول اعتصابات نیز حفظ می شود. با این حال، عملکرد عادی به خدمات اضطراری تنزل داده می شود.

پت کالن، دبیرکل کالج سلطنتی پرستاران، انجام این اعتصابات را تصمیمیکه به دشواری گرفته شد دانسته و در عین حال گفت: اما شرایط اضطراری مالی، مطالبات بیش از حد دائمی و مهاجرت گسترده پرستاران، اکنون انتخاب دیگری جز این باقی نگذاشته است. کالن تقاضا برای افزایش 19 درصدی دستمزد را اینگونه توجیه می کند که دستمزدهای واقعی پرستاران انگلیسی طی ده سال گذشته به نسبت درصدی کاهش یافته است. در این میان، با تورم تقریباً یازده درصدی، اکثریت پرسنل پرستاری دیگر توان پرداخت هزینه های زندگی روزمره را ندارند و دولت حتی از مذاکره با اتحادیه ها خودداری می کند.

در همین حال موج اعتصابات در مناطق بیشتری ادامه دارد. مقامات مرزی، حمل‌کننده چمدان فرودگاه هیترو، بازرسان رانندگی، آتش‌نشانان، اساتید دانشگاه و معلمان نیز اعتصاب هایی را اعلام کرده‌اند یا در حال رای دادن به آن هستند.

راه‌حل دولت انگلیس برای کمبود پنی سیلین؛ پزشکان پنی سیلین تجویز نکنند
افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در انگلیس

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 آذر 1401 - 12:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد