سراسقف کلیسای ارتدوکس: هدف اشغالگران نابودی آرمان فلسطین است

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس تعرض وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را ادامه سیاست تقسیم زمانی و مکانی بیت المقدس توسط رژیم اسرائیل اعلام کرد و گفت صهیونیست‌ها می‌خواهند قدس را به نفع خود مصادره کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، «عطاالله حنا»، سراسقف کلیسای ارتدوکس در فلسطین اشغالی تعرض «ایتمار بن‌گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را ادامه سیاست تقسیم زمانی و مکانی اسرائیل برای این مکان مقدس اعلام کرد.

او امروز چهارشنبه طی مصاحبه با شبکه المیادین لبنان گفت این اقدام رژیم صهیونیستی چهره فاشیستی این رژیم را آشکار کرد.

اسقف عطا الله حنا با اشاره به محکومیت گسترده این اقدام وزیر صهیونیست از سوی کشورهای عربی منطقه و حتی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس گفت: «ما اهمیت این بیانیه‌ها را دست کم نمی‌گیریم، اما اگر این محکومیت‌ها با اقداماتی همراه نباشد، کافی نیست.»

سراسقف کلیسای ارتدوکس در فلسطین اشغالی در ادامه سخنان گفت: هتک حرمت و حمله به موقوفات و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی چهره فاشیستی رژیم اشغالگر را نشان داد.

سراسقف کلیسای ارتدوکس در فلسطین اشغالی، هدف بن‌گویر و حامیان صهیونیست او از تعرض و هتک حرمت به اماکن مقدسه را نابودی آرمان‌های فلسطین اعلام کرد و افزود: ما به این مساله واقفیم که هدف اشغالگران و حامیان آنها نابودی آرمان فلسطین و ربودن بیت‌المقدس است.

اسقف اعظم عطا الله حنا در پایان سخنان خطاب به تمام صهیونیست‌ها اعلام کرد که کلمه تسلیم در فرهنگ لغت ما وجود ندارد.

سابقه طرحی که صهیونیست‌ها برای تقسیم مسجدالاقصی ارائه دادند بسیار قدیمی است اما اولین بار در سال 2012 در قالب یک لایحه به کنست رژیم صهیونیستی ارائه شد. در این طرح دو بخش به شرح ذیل وجود داشت:

تقسیم زمانی : زمان‌های حضور در مسجد الاقصی براساس ساعات روز و روزهای سال بین مسلمانان و یهودیان تقسیم خواهد شد. در تقسیم براساس ساعات روز، از ساعت 7:30 تا حوالی 11 صبح و همچنین 13:30 تا 16 بعد از ظهر، این مکان به یهودیان اختصاص خواهد یافت و در دیگر ساعات به مسلمانان اختصاص دارد.

تقسیم مکانی: براساس تقسیم مکانی تمامی مکان‌های مسقف در مجموعه مسجدالاقصی، مکان مقدس مسلمانان محسوب می‌شود و سایر مکان‌ها که مسقف نیستند به یهودیان اختصاص خواهد یافت. با این تقسیم بندی کمتر از 40 درصد مسجدالاقصی در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت. و بیش از 60 درصد آن در اختیار یهودیان خواهد بود

آنچه در  این طرح وجود دارد خطر حقیقی آن را نمایان می سازد. براساس این طرح، مسجدالاقصی مکان مقدس یهودیان نامیده شده که به مسلمانان هم اجازه می دهند از آن به عنوان مکان مقدس استفاده کنند. این خطر حقیقی موجود در این طرح است.

واکنش آمریکا به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط بن گویر
الجزایر و تونس هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کردند
واکنش ایران به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزیر کابینه نژادپرست اسرائیل

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:14 دی 1401 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد