یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت 6 فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، نظامیان صهیونیست صبح امروز جمعه به بخش های مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی حمله کردند.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس با یورش به «جنین»،«طوباس»، «بیت لحم»، «رام الله»، «الخلیل» و قدس اشغالی به خانه های شهروندان فلسطینی یورش بردند و اسباب و اثاثیه آنها را برهم زدند و مقادیر زیادی از وسایل آنها را مصادره کردند.

اشغالگران صهیونیست در جریان این حملات وحشیانه 6 فلسطینی از جمله عبدالباسط الحاج از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس را بازداشت کردند.

یادآور می شود که نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری و قدس حمله می‌کنند و دست به سرکوب فلسطینیان می‌زنند.

جهاد اسلامی خطاب به مبارزان فلسطینی: زمین را زیرپای اشغالگران به لرزه درآورید
موضع گیری گوترش درباره فلسطین/ تداوم حملات اسرائیل به کرانه باختری
شهادت یک جوان 18 ساله فلسطینی در جنین

این تجاوزات با هدف خاموش کردن شعله مقاومت و سرکوب نیروهای مبارز فلسطینی در سایه تشدید و شعله ور شدن مشعل مقاومت و گسترش دامنه فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی علیه نظامیان و شهرک نشینان یهود صورت می گیرد.

عزم جدی اسیران فلسطینی برای مقابله با زندانبانان صهیونیست

«قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین امروز جمعه گفت: اوضاع آتی چه در زندان‌ها چه وطن مان در سایه اقدامات سرکوبگرانه جدید علیه اسیران و وضع قوانین ظالمانه علیه آنها، آسان نخواهد بود.

وی افزود: اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی آماده هستند و کمیته هایی برای مقابله این اقدامات صهیونیست‌ها تدارک دیده‌اند، اما هنوز آنها را عملی نکرده‌اند.

رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین گفت: وحدت میان اسیران در زندان‌های اسرائیلی وجود دارد و آنها عزم جدی برای مقابله دارند. درگیری و برخورد شدیدی میان آنها و زندانبانان صهیونیست رخ خواهد داد.

رایزنی هنیه با نماینده «گوترش» در خاورمیانه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در شهر دوحه ـ پایتخت قطر ـ با «تور وینسلاند» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در خاورمیانه و تعدادی از معاونان وی دیدار کرد.

دفتر حماس طی بیانیه ای اعلام کرد: طرفین در این ملاقات پیرامون تحولات مسئله فلسطین؛ به ویژه ساختار و ترکیب تشکیل کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی و رفتارهای خصمانه وزرای این کابینه در قبال قدس و مسجد مبارک الاقصی و ملت فلسطین و اظهارات خصمانه این وزیران و طرح های شوم شان که امکان دارد کل منطقه را متلهب کند، بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص راهکارهای تحقق وحدت ملی فلسطینی و پایان بخشیدن به شکاف و دو دستگی داخلی جهت تحکیم و تقویت جبهه داخلی فلسطین در مصاف با چالش های فرارو ی ملت فلسطین و آرمان ملی این ملت گفت و گو کردند.

هنیه در جریان این دیدار به بررسی چالش های خطرناک ناشی از رفتارهای خصمانه این کابینه در قدس و مسجدالاقصی، تعرض «بن گویر» به این مکان مقدس، طرح های شهرک سازی و توسعه طلبانه ارتش صهیونیستی در برخی مناطق کرانه باختری، سرکوبگری های ارتش رژیم عبری ملت فلسطین در اراضی اشغالی 48،محاصره نوار غزه و تشدید سرکوب اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی پرداخت.

کشور فلسطین ,

هنیه بر لزوم رویارویی با رفتارهای تجاوزگرانه صهیونیست‌ها از رهگذر تقویت وحدت ملی در راستای عینیت بخشیدن به توافقات صورت گرفته در نشست الجزایر ، یادآور شد: مخاطره آمیز بودن رخدادها و شرایط کنونی ایجاب می‌کند که ملت و رهبران فلسطینی هر چه زودتر در راستای تحقق وحدت و همدلی برای مقابله با اقدامات و تجاوزات دولت افراطی صهیونیست قیام کنند.

در این دیدار گفت‌وگوهایی مبسوط پیرامون متغیرهای جاری در سطح منطقه و بین الملل و بازخورد جنگ اوکراین و منازعه بر سر ماهیت ساختار نظام بین الملل در ارتباط با مسائل گوناگون و در راس آنها آرمان فلسطین و چیدمان اولویت‌های بین المللی و نحوه تحقق حمایت بین المللی از آرمان فلسطین صورت گرفت .

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 دی 1401 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد