مشارکت 70 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی/ تشییع باشکوه پیکر دو شهید فلسطینی

این جمعه هم هزاران فلسطینی نماز جمعه را با شکوهی هرچه تمامتر در مسجدالاقصی اقامه کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، هفتاد هزار فلسطینی امروز نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نمازگزاران با وجود محدودیت‌های اشغالگران و سرمای شدید، نماز را به جا آوردند.

این در حالی است که دعوت‌هایی از روز گذشته برای حضور در مسجدالاقصی به منظور به شکست کشاندن طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، شده بود.

تشییع باشکوه پیکر دو شهید فلسطینی

خبر دیگر اینکه هزاران فلسطینی در «قباطیه» در استان جنین امروز جمعه پیکرهای دو شهید «حبیب الله محمد عبدالرحمن کمیل» 25 ساله و «عبدالهادی فخری نزال» 19 ساله را تشییع کردند.

کشور فلسطین ,

این دو فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در جریان یورش به قباطیه به شهادت رسیده بودند.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت 6 فلسطینی
شهادت یک جوان 18 ساله فلسطینی در جنین

تشییع کنندگان پیکرهای این دو شهید را روی دوش حمل کردند و شعارهایی علیه جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین سر دادند.

تاکید شرکت کنندگان در کنگره ملی فلسطینان بر آزادی سازی سرزمین فلسطین

تعدادی از مسئولان کنگره ملی فلسطینیان خارج تاکید کردند که هیچ قدرتی نمی‌تواند عزم و اراده ملت فلسطین را در عرصه آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان تضعیف کند.

این مسئله امروز جمعه در جریان پنجمین نشست دبیرخانه این کنگره عنوان شد که با شعار «پرچمت را بلند کن» در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

«هشام ابومحفوظ» معاون دبیرکل این کنگره با ایراد سخنرانی ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در این کنگره و اعضای دبیرخانه آن از تلاش‌های این کنگره برای ایجاد جبهه ملی جهت تقویت وحدت و انسجام ملی با هدف رویارویی با اشغالگران صهیونیست پرده برداشت.

وی تاکید کرد که کمیته‌ای به منظور برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی به عنوان بخشی از مسئولیت در قبال فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی با هدف پیشبرد روند سیاسی تشکیل گردید.

از سوی دیگر، «احمد محیسن» دبیرکل این کنگره در جریان ایراد سخنرانی ضمن نثار سلام و درود به فرزندان ملت فلسطین در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی، اردوگاه های آوارگان فلسطینی، اسرای پایدار در زندان های اسرائیلی و پاسداران مسجد مبارک الاقصی، تصریح کرد که این نشست در حالی برگزار شده است که ملت فلسطین در کرانه باختری به مسیر مبارزه و مقاومت برای آزادی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و مقابله با تجاوزات و جنایات آنان ادامه می دهند.

وی یادآور شد: به همین خاطر ما این نشست را با شعار «پرچمت را بلند کن» برگزار کردیم تا این پیام را به دشمن صهیونیستی بدهیم که هیچ قدرتی در جهان نمی تواند عزم و اراده ما را در مسیر آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان تضعیف کند.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت و پایداری خود در برابر اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد داد و هرگز در برابر تهدیدات دشمن صهیونیستی در جریان جنگ علیه ملت فلسطین سر تسلیم فرود نخواهد آورد و تا آزادی سرزمین فلسطین پرچم فلسطین برافراشته نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 دی 1401 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد