باور فروپاشی اسرائیل در جامعه صهیونیستی هم نهادینه شده است

از بین رفتن رژیم صهیونیستی هر روز باور پذیر تر شده و این امر در میان مهاجران صهیونیست که به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند نیز در حال گسترش است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، در حالی که خیابان‌های تل‌آویو و شهرهای مختلف فلسطین اشغالی روز به روز شاهد تظاهرات و اعتراضات بیشتری بوده و هشدار نسبت به فروپاشی رژیم صهیونیستی از زبان رئیس این رژیم و نخست وزیرش نیز گرچه به شکل تلویحی شنیده می‌شود، پژوهشکده‌های صهیونیستی نیز از کاهش امیدواری جامعه صهیونیستی به ادامه بقای این رژیم سخن می‌گویند.

رسانه‌های عربی به نقل از اندیشکده دموکراسی اسرائیل خبر دادند، نتایج پایش میزان امیدواری جامعه اسرائیل به ادامه بقای رژیم‌شان نشان می‌دهد که این امیدواری از 76 درصد به 49 درصد تنزل پیدا کرده است.

در گزارش مربوط به نتایج پایش، که از 20 سال پیش و هر ساله انجام می‌شود، اعتماد اسرائیلی‌ها به نهادهای رسمی‌شان نیز از 61 درصد در سال 2012 به 33 درصد در سال 2022 تنزل پیدا کرده است، در حالی که طی یک دهه گذشته میانگین اسرائیلی‌‌هایی که حاضر هستند بدون توجه به قوانین و فارغ از چارچوب‌های دموکراسی و حتی به بهای ضربه زدن به آن فعالیت کنند، نیز افزایش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش هم تاکید شده است، محققان اندیشکده شاهد شیب تند افول اعتماد جامعه اسرائیل به سیاستمداران، احزاب، کنست و رسانه‌های عبری هستند و این اعتماد حداکثر به 20 درصد می‌رسد در حالیکه با وجود اعتماد زیاد جامعه صهیونیستی به ارتش اما میزان این محبوبیت نیز نسبت به سال‌های قبل کاهش نشان می‌دهد.

ناامیدی از آینده و فرار بی‌امان صهیونیست‌ها از فلسطین/ اسرائیل در آستانه فروپاشی از درون
نتانیاهو هم درباره جنگ داخلی هشدار داد/ هرتزوک: اختلافات ما را به‌سوی فروپاشی می‌برد
عطوان: اسرائیل در مسیر فروپاشی است

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 دی 1401 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد