معاون دبیرکل سازمان ملل توافق ایران و عربستان را دارای تبعات مثبت در منطقه دانست

مارتین گریفیتس در دیدار با مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی توافق اخیر ایران و عربستان سعودی در رابطه با از سرگیری روابط دو جانبه را دارای تبعات مثبت بر تحولات منطقه و پیشبرد روند صلح دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری ، مارتین گریفیتس،  معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه که به ایران سفر کرده با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد. 

طرفین در این دیدار آخرین تحولات منطقه علی الخصوص گشایش روابط میان ایران و عربستان سعودی، مشکلات بشردوستانه در سوریه و یمن و همچنین چشم انداز صلح در منطقه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.  

خاجی با اشاره به استقرار  امنیتی و سیاسی موجود در سوریه، مشکلات اقتصادی و وضعیت بحرانی انسانی در سوریه  علی الخصوص پس از زلزله اخیر را مهمترین معضل این کشور دانست و بر لزوم افزایش و تسریع انتقال کمک‌های بشردوستانه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد. 

خاجی در رابطه با یمن ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات اخیر در صنعا، اظهار داشت بیش از 20 میلیون یمنی نیاز فوری به کمک دارند و خواستار تعجیل مشارکت جامعه جهانی در مبارزه با مشکلات انسانی در یمن شد.  

مارتین گریفیتس نیز توافق اخیر ایران و عربستان سعودی در رابطه با از سرگیری روابط دو جانبه را دارای تبعات مثبت بر تحولات منطقه و پیشبرد روند صلح دانست و بر اهمیت مشارکت و همکاری کشورهای منطقه در تامین نیازهای بشردوستانه  مردم سوریه و یمن تاکید کرد.

وی همچنین امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با امیرعبداللهیان
معاون دبیرکل سازمان ملل: امیدوارم شاهد صلح نهایی در یمن باشیم

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:5 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد