خطر فروپاشی سیستم مهد کودک‌ها در آلمان به دلیل کمبود بودجه

یک رسانه آلمانی با استناد به آمار وزارت فدرال امور خانواده از کمبود مهد کودک برای خانواده‌های آلمانی و کسری بودجه به عنوان خطری برای این مراکز مراقبت از کودکان خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از "ان تی وی" آلمان، هر کودک از نظر قانونی حق حضور در یک مرکز مهدکودک را دارد. با این وجود، 378000 مکان در سراسر کشور بدون چشم انداز بهبود مفقود است.

اگرچه تقریباً ده سال است که برای هر کودک از یک سالگی حق قانونی برای نگهداری در مهدکودک وجود دارد، اما در حال حاضر 378000 مکان در سراسر کشور کمبود وجود دارد. این خبر را شبکه تحریریه آلمان (RND) با استناد به پاسخ وزارت فدرال امور خانواده به درخواست حزب چپ گزارش کرده است. بر این اساس 291 هزار مهد کودک یک تا سه ساله و 87 هزار مهد کودک سه تا شش ساله کمبود در آلمان وجود دارد. به نوشته این رسانه آلمانی پاسخ بر اساس ارقام مربوط به سال 2021 است.

به گفته هایدی رایچینک، سخنگوی سیاست کودک و جوانان حزب چپ در پارلمان آلمان به این ترتیب 378000 کودک از فرصت آموزش در دوران کودکی و یادگیری اجتماعی محروم هستند. او انتقاد کرد که دولت فدرال به جای استفاده از این اعداد به عنوان فرصتی برای در نهایت حمایت مناسب از شهرداری ها و ایالت ها در گسترش مهدکودک ها از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند.

بر اساس ارزیابی‌های حزب چپ آلمان هزینه‌های مراکز مراقبت روزانه کودکان تقریباً 50 میلیارد یورو در سال است. بر اساس این گزارش، دولت فدرال حدود 2.8 میلیارد یورو کمک خواهد کرد و بقیه به عهده ایالت ها و شهرداری های فدرال خواهد بود. رایچینک انتقاد کرد: برنامه سرمایه گذاری برای مراکز مهد کودک اعلام شده در توافقنامه ائتلاف تا به امروز وجود ندارد. در عوض، سیستم مهد کودک با کمبود بودجه مزمن در آستانه فروپاشی است.

بر اساس این گزارش به احتمال زیاد در آینده قابل پیش بینی وضعیت بهبود نخواهد یافت. بر اساس پیش‌بینی‌های موجود برای دولت فدرال، بین 244000 تا 310000 مکان اضافی برای کودکان زیر سه سال تا سال 2030 در آلمان غربی مورد نیاز است. پیش بینی می شود در شرق آلمان تا سال 2030 به حداکثر 5600 مکان اضافی نیاز باشد.

بر اساس پیش بینی‌ها از سال 2020 تا 2030، 128000 تا 224000 مکان اضافی در آلمان غربی برای کودکان بین سنین سه سال و ورود به مدرسه مورد نیاز است.

هشدار انجمن بیمارستان‌های آلمان درباره کمبود داروهای حیاتی
هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان آلمانی بازهم کاهش یافت

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:17 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد