بحران کمبود پرستار در اتریش

نهادهای بهداشتی در اتریش از کمبود شدید نیروی پرستار در این کشور به ویژه در بخش مراقبت از سالمندان خبر می دهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ" در مطلبی نوشت: رسانه‌ها و نهادهای مختلف در اتریش از کمبود شدید پرستار در این کشور خبر می‌دهند.

طبق گزارش انجمن سامری اتریش سفلی، تا سال 2030 کمبود 75000 پرسنل پرستاری در این کشور وجود خواهد داشت، محدودیت‌های آزادی در خانه‌های سالمندان در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. یک نهاد مربوطه دیگر گزارش می‌دهد : همانطور که ما روزانه مشاهده می‌کنیم، شرایط اضطراری علیرغم اقدامات در حال افزایش است. چهار روز پیش Diakonie گزارش داد، 200 تخت در خانه سالمندان فورارلبرگ به دلیل کمبود کارکنان مسود شده بود.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرد که در حال حاضر در این کشور چه اتفاقی می افتد که تقریباً همه ارائه دهندگان مراقبت فریاد هشدار سر می دهند. حدود یک سال پیش، دولت فدرال اتریش بزرگترین اصلاحات مراقبتی در دهه‌های اخیر را ارائه کرد. ماریا کاترینا موزر، مدیر Diakonie گزارش می‌دهد: اقداماتی که انجام شد بسیار مهم بود، اما نه اصلاحی، بلکه اقدامات اضطراری. دیوان محاسبات این کشور نیز به موضوع پرستاری پرداخته و از نبود پیش‌بینی تقاضا و برنامه‌های توسعه هماهنگ و همچنین فقدان استراتژی کلی برای تأمین مالی و نبود خدمات مراقبتی در سراسر کشور در این بخش انتقاد کرده است.

تامین مالی بخش پرستاری در دست ایالت‌های فدرال است، که در حال حاضر تلاش می‌کنند پول بیشتری برای نیازهای مراقبتی با دولت فدرال مذاکره کنند. در روز جهانی پرستار در 12 مه، یوهانس راوخ (سبزها) وزیر بهداشت و امور اجتماعی، گفت که در حال حاضر تلاش‌هایی برای "ایمن کردن بودجه مراقبت به عنوان بخشی از یکسان سازی مالی" انجام می شود.

نکته مهم کمبود فاحش و قابل توجه نیروی کار برای مراقبت از سالمندان و معلولان است. اریش فنینگر، مدیر عامل Volkshilfe ، وضعیت را حتی شدیدتر از انجمن سامری‌ها می بیند و اعلام کرده که "تا سال 2030، 90900 پرستار کمبود خواهند داشت که 82700 نفر از آنها فارغ التحصیل و دستیار پرستار هستند. از مدت ها قبل مشخص بود که وضعیت بدتر خواهد شد. فنینگر می گوید: ما 15 تا 20 سال است که درباره این وضعیت هشدار می دهیم. به ندرت هیچ واکنشی از سوی سیاستمداران وجود داشت. فقط وین یک سال پیش گام های مهمی در زمینه آموزش برداشت.

فنینگر بر این عقیده است که دسترسی به بازار کار باید برای متخصصان واجد شرایط از کشورهای ثالث آسان تر شود. وی در این باره می گوید: من در حال حاضر هیچ تلاشی از سوی سیاستمداران نمی بینم. با این همه وزیر راوخ اکنون می‌خواهد دسترسی را آسان‌تر کرده و به رسمیت شناختن مدارک خارجی را سرعت بخشد.

هشدار درباره وضعیت اضطراری بخش مراقبت از سالمندان در آلمان

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد