سفیر سابق آمریکا مسئول پروژه عادی سازی روابط تل آویو با اعراب می‌شود

واشنگتن پس از احساس شکست در پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با اعراب، اکنون به دنبال این است تا با انتخاب سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی به عنوان مسئول این پروژه مجددا موتور محرک این اقدام را به راه بیاندازد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، تارنمای آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نظر دارد تا دن شپیرو سفیر سابق این کشور در اسرائیل را به عنوان مسئول پروژه توافق ابراهیم تعیین نماید.

به نوشته آکسیوس، چندین ماه پس از روی کار آمدن دولت راست‌گرای اسرائیل اکثر کشورهای عربی که عادی‌سازی روابط با تل آویو را ذیل توافق‌نامه ابراهیم آغاز کرده بودند، تا حد زیادی این روند را متوقف کرده‌اند.

درحالیکه این پروژه برغم تبلیغات رسانه‌ای پیشرفت چندانی را حاصل نکرده، آکسیوس افزود که کاخ سفید همچنان امید دارد تا پیمان‌هایی که با وساطت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا صورت گرفت را گسترش دهد.

طبق این گزارش، ایجاد یک سمت جدید در وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که دولت جو بایدن می‌خواهد پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2024 تلاش‌هایی در این زمینه انجام دهد.

این در حالی است که مقام‌های ارشد کاخ سفید سعی در عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان دارند. 

دو تن از مقام‌های آمریکایی گفتند که بلینکن در نظر دارد تا شپیرو را انتخاب نماید زیرا «یائل لمپرت» معاون دستیار وزیر خارجه که مسئول رسیدگی به توافق ابراهیم و نشست نقب بود، به عنوان سفیر جدید اردن  از این سمت کنار می‌رود.

این مقام‌ها اضافه کردند که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در کنگره در حال فشار به کاخ سفید هستند تا تلاش بیشتری برای تقویت این توافق‌ها انجام دهد.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی یک قطعنامه در حمایت از تقویت توافق‌های ابراهیم تصویب کردند. 

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 اردیبهشت 1402 - 19:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد