واکنش ریاض به هتاکی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

وزارت خارجه عربستان به هتک حرمت مسجدلاقصی از سوی صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، وزارت خارجه عربستان به تحرکات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عربستان یورش به مسجدالاقصی از سوی اعضای کابینه اشغالگران اسرائیلی و اعضای کنیست تحت حمایت نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که عربستان این اقدامات تحریک آمیز را محکوم می‌کند و در کنار ملت فلسطین است.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض از همه تلاش‌ها برای دست یابی به راهکار عادلانه و فراگیر درباره موضوع فلسطین حمایت می کند.

یادآور می شود که شهرک نشینان اشغالگر روز گذشته به مسجدالاقصی تعرض کرده و نظامیان رژیم صهیونیستی چتر حمایتی برای آنها ایجاد کردند.

پیش از این هم امارات ورود یکی از وزرای اسرائیل و اعضای کنست به مسجد الاقصی را با حفاظت پلیس رژیم صهیونیستی به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه امارات طی بیانیه ای اعلام کرده بود که این کشور همواره موضع ثابتی در رابطه با حمایت از مسجد الاقصی و توقف کارشکنی ها و رفتارهای تحریک آمیز تل آویو دارد.

این وزارتخانه بر اهمیت احترام به نقش اردن در حمایت از مقدسات به موجب قانون جهانی و وضعیت تاریخی موجود و همچنین عدم آسیب به اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته بود که از این اقدامات دست بردارند و خواستار توقف تنش‌ها و عدم رفتارهای تحریک آمیز شد.

همچنین اهمیت حمایت از تلاش های منطقه ای و بین المللی صورت گرفته در این زمینه برای برقراری صلح در خاورمیانه و مانع شدن از اقدامات غیرقانونی از دیگر مسائلی بود که امارات بر آن تاکید کرد.

همچنین اردن ورود شهرک نشینان و مسئولان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کرد و درباره وخامت اوضاع به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم ها هشدار داده بود.

«سنان المجالی»، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن ورود شهرک نشینان و مسئولان اسرائیلی به مسجد الاقصی را با حفاظت پلیس نوعی رفتار تنش آمیز غیرقابل قبول خواند.

المجالی تاکید کرده بود که ورود به مسجد الاقصی نقض قوانین تاریخی و بین المللی است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 اردیبهشت 1402 - 11:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد