هشدار امام جمعه بغداد درباره توطئه خطرناک علیه روند سیاسی عراق

امام جمعه بغداد درباره نقشه خطرناک دشمنان برای روند سیاسی این کشور و تلاش برای بازگرداندن بعثی‌ها هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، آیت الله «سید یاسین الموسوی» امام جمعه بغداد به نقشه خطرناک دشمنان مردم عراق برای روند سیاسی این کشور اشاره کرد و گفت اکنون کسانی در کشور هستند که تلاش می کنند چهره رژیم بعثی سابق را بزک کرده و آن را به عنوان دولت مناسب عراق معرفی کنند، و در این راستا به دروغ‌های بسیاری متوسل شده‌اند، ما از این افراد می‌پرسیم: آیا در زمان رژیم بعث، ناامنی، کشتار بی دلیل، جنگ‌های پیوسته، ویرانگری و نابودی، زندان و ترس و وحشت وجود نداشت؟ آیا امکان دارد آن دوره سیاه را فراموش کنیم؟  

امام جمعه بغداد: تصمیم آمریکا بی‌ثبات کردن عراق است/ ایستادگی را از سوریه یاد بگیریم

وی افزود: گروهی دیگر افرادی را برای اداره کشور معرفی می‌کنند که فقط به فکر منافع حزبی و شخصی خود هستند، در حقیقت این افراد در این سالها اداره عراق را در دست داشتند و در فساد اقتصادی نقش داشته و خدمتی به عراق نکردند.

الموسوی در ادامه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات شوراهای استانی در عراق اشاره کرد و گفت : مشارکت در انتخابات ضروری است.

وی با انتقاد از کسانی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می کنند، اظهار داشت: این افراد یا از نظر سیاسی عقب مانده‌اند یا اینکه خواسته و اهداف دیگری دارند و البته در گذشته نیز کسانی وجود داشتند که با این شیوه اهداف پشت پرده خود را محقق کردند.

خطیب بغداد در ادامه گفت: ما بیست سال انتظار کشیدیم که سیاستمداران عراق خود را برای اداره پیشرفت کشور آماده و تربیت کنند یا اینکه ملت پیشرفت کرده و کسانی را برای اداره کشور معرفی کنند که توانایی این کار را داشته باشند اما تا کنون این امر رخ نداده است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:6 خرداد 1402 - 20:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد