تلاش حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انحلال اتحادیه اروپا

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان که این روزها در نظرسنجی‌ها محبوبیت زیادی بین شهروندان آلمانی پیدا کرده است، انحلال منظم اتحادیه اروپا را از برنامه‌های خود برای انتخابات بعدی در این اتحادیه نام برده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از "ان تی‌وی" آلمان، در انتخابات گذشته اتحادیه اروپا، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 9 کرسی پارلمان را به دست آورد. تا انتخابات بعدی تنها یک سال باقی مانده است، اما این حزب از قبل خود را برای انحلال اتحادیه اروپا آماده می‌کند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می‌خواهد موضع خود را در قبال اتحادیه اروپا تقویت کند. بر اساس پیشنهاد اصلی کمیسیون برنامه فدرال برای انتخابات سال آینده اروپا، اتحادیه اروپا در مفهوم این حزب قابل اصلاح نیست، بنابراین هدف این حزب "انحلال منظم اتحادیه اروپا" است، به‌جای آن این حزب خواهان ایجاد یک جامعه اقتصادی جدید اروپایی منافع مشترک به‌عنوان فدراسیونی از کشورهای اروپایی است.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می‌خواهد در مورد برنامه خود برای انتخابات اروپا در ژوئن 2024 در کنفرانس حزب فدرال در ماگدبورگ در پایان ژوئیه تصمیم‌گیری کند.
این طرح ادامه می‌دهد: صبر ما برای اتحادیه اروپا به پایان رسیده است، اتحادیه اروپا به ساختاری غیردموکراتیک تبدیل شده است که خشونت بیشتری را به خود جلب می‌کند و توسط یک بوروکراسی غیرشفاف و کنترل‌نشده اداره می‌شود.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان همچنین خواستار لغو پارلمان اتحادیه اروپا تا زمانی که وضعیت سازماندهی مجدد نشود شده است، بر این اساس صلاحیت قانونگذاری باید صرفاً به شورای اروپایی کشورهای عضو منتقل شود، با این حال، اعضای آن باید به تصمیمات پارلمان‌های ملی متعهد باشند.

AfD همچنین خواستار تصمیم‌گیری در مورد همه موضوعات اساسی اتحادیه اروپا از طریق همه‌پرسی ملی است، به‌زعم این حزب موضوع باقی ماندن آلمان در این اتحادیه نیز باید با همه‌پرسی تصمیم‌گیری شود، این پیشنهاد همچنین بر تقاضای خروج از یورو و بازگشت به ارزهای ملی تأکید می‌کند.

در رابطه با روسیه، پیشنهاد اصلی این حزب بیان می‌کند که تهاجم روسیه به اوکراین مصائب زیادی را میان آسیب‌دیدگان ایجاد کرد، در عین حال تأکید می‌شود که باید برای پایان دادن به جنگ با ابزارهای دیپلماتیک تلاش کرد، بر این اساس برای بازگرداندن «تجارت بدون مزاحمت با روسیه»، تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور باید فوراً لغو شود و خطوط لوله گاز نورد استریم تعمیر شود.

در انتخابات اروپا در سال 2019، AfD یازده درصد آرا در آلمان را به خود اختصاص داد و آن را به چهارمین نیروی قدرتمند پس از حزب دموکرات مسیحی، سبزها و حزب سوسیال دموکرات تبدیل کرد. کاندیدای برتر، یورگ میوتن، رهبر وقت حزب، بود که در اوایل سال 2022 در یک اختلاف از AfD خارج شد، او این را با تغییر فزاینده به راست در حزب توجیه کرد و به AfD گواهی داد که دیگر «بر اساس نظم اساسی آزاد ـ دموکراتیک» نیست. AfD در زمان حاضر 9 عضو در پارلمان اروپا دارد.

در سطح فدرال آلمان، AfD در زمان حاضر ارزش‌های 18 تا 19 درصدی را در نظرسنجی‌ها به دست می‌آورد و برای کسب مقام دوم پس از احزاب متحد مسیحی با حزب سوسیال دموکرات حاکم رقابت می‌کند. این حزب راستگرا به‌ویژه از نارضایتی بسیاری از شهروندان از دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی سود می‌برد.

کاهش 90درصدی واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه
واکنش منفعلانه اتحادیه اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در جنین

انتهای پیام/+

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد