صوت / تلاوت جزء یک قرآن با صدای استاد «محمدحسین سعیدیان»

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در نخستین روز ماه مبارک رمضان، تلاوت ترتیل جزء اول قرآن کریم با صدای استاد «محمد‌حسین سعیدیان» تقدیم روزه‌داران می‌شود.


امام «جعفر‌صادق(ع)» فرموده: پیامبر اسلام(ص) روایت کرده است: «ماه رمضان ماه خدای عزوجل و آن ماهی است که خداوند کارهای نیک را در آن دو چندان کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادی از آتش دوزخ، و کامیاب شدن به بهشت است. هان که در این ماه از هر حرامی خودداری کنید، و تلاوت قرآن را زیاد کنید و حاجات خود را بخواهید و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماه‌های دیگر باشد، چرا که برای این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برتری بر دیگر ماه‎ها است و نباید در ماه رمضان روز روزه شما مانند روز غیر روزه شما باشد.»(بحارالانوار)

هم‌اکنون صوت تلاوت ترتیل جزء یک قرآن کریم شامل سوره‌ مبارکه «حمد» و آیات یک تا 141 سوره مبارکه «بقره» را با صدای استاد «محمد حسین سعیدیان» می‌شنویم و می‌خوانیم.

 


تلاوت جزء یک قرآن با صدای استاد «محمد‌حسین سعیدیان»

دانلود

فضیلت قرائت سوره مبارکه «حمد»

در اصول کافى عبدالله بن الفضل النوفلى از امام باقر(ص) روایت کرده که فرمود: هرگاه بر شخص مریضى 70 بار سوره حمد قرائت شود یقیناً درد آن مریض تسکین مى‌یابد.

و در حدیث دیگرى از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود: اگر 70 بار سوره حمد بر مرده‌اى خوانده شود و آن مرده زنده گردد تعجب نکنید. (تفسیر نور الثقلین جلد1 صفحه 4)؛ البته معنى حدیث این نیست که 70 بار خواندن سوره حمد مرده را زنده مى‌کند بلکه این حدیث اهمیت و فضیلت سوره حمد را می‌رساند.

فضیلت خواندن سوره مبارکه «بقره»

در مجمع البیان آمده است که از رسول خدا(ص) سؤال شده کدام یک از سوره‌هاى قرآن فضیلتش بیشتر است؟ فرمود: سوره بقره. بعد سؤال شد کدام یک از آیات سوره بقره با فضیلت‌تر است؟ فرمود: آیةالکرسى. (نور الثقلین جلد 1 صفحه 26)


  • فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:7 تیر 1393 - 22:28

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد