آدم فضايي در قرآن

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آيات متعددى در قرآن است كه نشان دهنده وجود موجوداتى در زمين وآسمان است «بل له ما فى السموات والارض كل له قانتون» ؛ «بلكه هر چه در آسمان و زمين است از آن اوست و همه فرمان‏پذير اويند». «و له اسلم من فى السموات و الارض طوعا و كرها و اليه يرجعون»؛ «هر كه در آسمان و زمين است خواه و ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوى او بازگردانيده مى‏شوند». «من» در زبان عربى براى موجودات ذى‏شعور است يعنى در زمين و آسمان‏ها موجوداتى داراى ادراك و فهم هستند. «الم ‏تر ان الله يسبح له من فى السموات و الارض و الطير صافات كل قد علم صلاته و تسبيحه» ؛«آيا نمى‏بينى كه هر كس در آسمان و زمين است تا پرندگانى كه در آسمان پر گشايند خداوند را تسبيح مى‏كند و همه آنها به تسبيح و نماز خود آگاهند». اين آيه صريح است در اين كه موجودات زمينى و آسمانى داراى ادراك و شعور و علم و آگاهى مى‏باشند. آيات از اين دست فراوان است، بنابراين از نظر قرآن احتمال وجود موجوداتى در آسمان‏ها و كرات ديگر مورد تأييد است. اگر چه جزئيات آن براى ما مكشوف نيست. ضمن اين كه از نظر عقلى نيز وجود موجوداتى در كرات ديگر و وجود حيات در كهكشان‏ها و سياره‏ها و ستاره‏ها محال نيست. اما هنوز علم ما به كشف بسيارى از اصرار خلقت موفق نشده است. نكته ديگر اين كه تمام موجوداتى كه در زمين و آسمان و كهكشان‏ها هستند داراى وجود مادى‏اند. زيرا زمين و آسمان مادى‏اند. گفتني است عالم وجود داراى سه مرتبه است: عالم مادى (ناسوت) كه داراى خواص و ويژگى‏هاى مادى است، عالم برزخ كه عالمى مجرد است اما برخى آثار ماده چون مقدار را دارد و عالم مجردات كه مطلقا و كاملاً مجرد است و كاملاً از ماده منزه است و موجوداتى كه در ميان زمين و آسمان هستند داراى حيات مادى‏اند.

- لینک کوتاه این مطلب

» پیامبرواهل بیت(علیه السلام)
تاریخ انتشار:5 آبان 1393 - 23:41

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد