لقمه حرام ولایت امیرالمؤمنین (ع) را از انسان می‌گیرد

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت عمل به فرامین قرآنی، اظهارداشت: یکی از اوامر الهی انجام اعمال صالح و کسب حلال است.

لقمه حرام ولایت امیرالمؤمنین (ع) را از انسان می‌گیرد

 


وی افزود: خداوند در قرآن امر فرموده است که انسان باید در غذایی که تناول می کند، تامل کند و در تهیه آن خویشتن داری پیشه کند؛ زیرا غذا، بدون شک در زندگی انسان ها تاثیر گذار است.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران ادامه داد: دین اسلام، کسب روزی حلال را بالاترین جهاد می داند و امام محمد باقر(ع) کسب حلال و تناول غذای پاک و بدون شبهه را افضل عبادات مومنان ذکر فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با ذکر این مطلب که لقمه حرام مانع قبولی اعمال چهل روزه مومنان می شود، اظهارداشت: روزی احمد بن اسحاق، وجوهاتی را خدمت امام حسن عسکری(ع) آورد و ایشان به وی امر کرد که از این به بعد وجوهات را خدمت امام زمان(عج) ببرد، زمانی که وجوهات را خدمت ایشان برد، امام فرمودند که این وجوهات را قبول نمی کنیم؛ زیرا از مال غیر پاک است؛ احمد بن اسحاق با شنیدن این حرف سخت متعجب گشت و پس از آن حضرت ولی عصر(عج) ماجرای حرام خواری تک تک افرادی که مالی را به عنوان وجوهات ارسال کرده بودند را تعریف کردند و فرمودند اگر کسی ذره ای مال جمع آوری کرده باشد نزد ما هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: یکی دیگر از عوارض خوردن مال حرام این است که انسان، پاکی فطرت خود را از دست می دهد و دیگر سخن حق را نمی پذیرد؛ امام حسین(ع) در روز عاشورا 15 بار  سپاهیان یزد را موعظه کردند، ولی گوشت و پوست آنان با مال حرام آمیخته شده بود و پذیرای سخن حق نبود.

حجت الاسلام محمدی، سومین اثر زیان بار مال حرام را عدم استجابت دعا ذکر کرده و اظهارداشت: خداوند استجابت دعا را در رزق حلال قرار داده است و تا زمانی که مردم مال خود را پاک نکند و حق الناسی برگردن آنان باشد، دعای آنها مستجاب نمی شود.

وی خاطرنشان ساخت: روزی امیرالمومنین علی(ع) به امر خداوند صبح تا شب را به کار مشغول شدند و با مزد 10 درهمی آن به 10 فقیر صدقه دادند تا بتوانند 10 سوال از محضر پیامبر اکرم(ص) بپرسند که پیامبر(ص) در پاسخ به مهم ترین سوال حضرت در خصوص راه های نجات و عاقبت بخیری، مال حلال و رفیق بی کلک را به ایشان توصیه کردند.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران در پایان یادآور شد: لقمه حرام، ولایت امیرالمومنین(ع) را از ما می گیرد و مورد غضب حضرت ولی عصر(عج) نیز واقع می شویم.

- لینک کوتاه این مطلب

» عصرشیعه
تاریخ انتشار:15 دی 1393 - 13:12

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد