(بسم الله الرحمن الرحیم)
شیعه امامیه به تبع ادله قطعی، معتقد به امامت امام زمان از سال ۲۵۵ ه.ق. تاکنون است؛ این اعتقاد مستلزم آن است که امکان داشته باشد شخصی بیش از هزار سال عمر کرده باشد. این لازمه برای برخی از اهل سنت گران آمده است؛ آنها میگویند: چگونه ممکن است شخصی این مقدار عمر کند؟ آنها در حقیقت، از آنجهت که اصل اعتقاد به امامت و مهدویت شیعه را قبول ندارند، مسأله طول عمر را بهانه قرار دادهاند تا اصل عقیده به مهدویت شیعه را زیر سؤال ببرند.
سائح علیحسین مغربی میگوید: «اهل سنت نظریه بقا و زندهماندن مهدیعلیهالسلام بیش از هزار سال تا هر زمان که خدا بخواهد را مورد انتقاد قرار دادهاند و میگویند: عمری به این مقدار، هرگز در بین بشر مرسوم نبوده و دلیلی نیز از شرع بر آن وجود ندارد».[۱]
همانگونه که دکتر احمدمحمود صبحی، اعتقاد به طول عمر امام زمان را از قویترین اعتراضها متوجه بر عقیده به حضرت مهدی علیهالسلام نزد شیعه امامی قرار داده است، میگوید: «زندهماندن مهدی بیش از هزار سال، جای تردید دارد و این خود موجب سستکردن عقیده به مهدویت از ریشه و اساس است».[۲]
پینوشتها
۱. ترائنا و موازینا لنقد، ص۲۰۳.
۲. نظریة الامامة لدی الشیعة الأثنی عشریة، ص۴۱۱.
آیا مسأله طول عمر امام زمان، مورد اعتراض اهل سنّت واقع شده است؟
شیعه امامیه به تبع ادله قطعی، معتقد به امامت امام زمان از سال ۲۵۵ ه.ق. تاکنون است؛ این اعتقاد مستلزم آن است که امکان داشته باشد شخصی بیش از هزار سال عمر کرده باشد. این لازمه برای برخی از اهل سنت گران آمده است؛ آنها میگویند: چگونه ممکن است شخصی این مقدار عمر کند؟ آنها در حقیقت، از آنجهت که اصل اعتقاد به امامت و مهدویت شیعه را قبول ندارند، مسأله طول عمر را بهانه قرار دادهاند تا اصل عقیده به مهدویت شیعه را زیر سؤال ببرند.
سائح علیحسین مغربی میگوید: «اهل سنت نظریه بقا و زندهماندن مهدیعلیهالسلام بیش از هزار سال تا هر زمان که خدا بخواهد را مورد انتقاد قرار دادهاند و میگویند: عمری به این مقدار، هرگز در بین بشر مرسوم نبوده و دلیلی نیز از شرع بر آن وجود ندارد».[۱]
همانگونه که دکتر احمدمحمود صبحی، اعتقاد به طول عمر امام زمان را از قویترین اعتراضها متوجه بر عقیده به حضرت مهدی علیهالسلام نزد شیعه امامی قرار داده است، میگوید: «زندهماندن مهدی بیش از هزار سال، جای تردید دارد و این خود موجب سستکردن عقیده به مهدویت از ریشه و اساس است».[۲]
پینوشتها
۱. ترائنا و موازینا لنقد، ص۲۰۳.
۲. نظریة الامامة لدی الشیعة الأثنی عشریة، ص۴۱۱.
- لینک کوتاه این مطلب
»
پورتال جامع مهدویت
تاریخ انتشار:24 دی 1393 - 18:15
دسته : اخبار - مذاهب اسلامی - اهل سنت - 14 معصوم - مهدویت - مهدویت از دیدگاه اهل سنت - سوالات و شبهات مهدویت
مطالب مرتبط...
- آیا بزرگان طایفه امامیه بعد از وفات امام عسکری (ع)، بر ولادت حضرت ولیعصر اتفاق داشتند؟
- آیا دوران بعد از وفات امام حسنعسکری علیهالسلام، عصر حیرت بوده است؟
- آیا انتقال امامت به دو برادر بعد از امام حسن و امام حسین علیهمالسلام جایز است؟
- آیا اهل سنت به غیبت امام زمان معتقد هستند؟
- آیا عقیده به مهدویت از جوامع دیگر به جامعه اسلامی وارد شده است؟
همچنین ببینید...
نظر شما...