آیت‌الله نوری‌همدانی: وزارت ارشاد حق دادن اجازه آوازه‌خوانی زنان بین مردان را ندارد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه حوزه بیدار و هوشیار است گفت: خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.


آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: اسلام به بیان قوانین و احکام عنایت داشته و امام و رهبری معرفی شده که قوانین را تبیین، حفظ و اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی بحثی بخواهد باشد، فصل‌الخطاب، بیان رهبری است و ارزش‌ها را حفظ کرده و سعی بر اجرا و عملی کردن آنها دارند، بنابراین ولایت فقیه باید وجود داشته باشد، زیرا پیامبر و امام در بین مردم نیستند و باید نائب امامی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به دهه فجر گفت: دهه فجر، دهه مهمی است و باید از این ایام برای بیان ارکان، اهداف و برکات انقلاب استفاده کنیم و در این دهه قدرت‌ها و مثلث‌های برابر انقلاب در هم کوبیده شد.

وی با بیان اینکه در برابر امام خمینی(ره) مثلثی مانند غرب قرار داشت، خاطرنشان کرد: در آن دوران اروپا و آمریکا به صدام کمک می‌کردند و صهیونیست‌ها و سرسپردگانی مانند عربستان در برابر انقلاب بودند و اکنون نیز انقلاب در برابر این مثلث شوم قرار دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زن اجازه داده شده که به آوازه‌خوانی در بین مردم بپردازد، گفت: حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گیریم.

وی یادآور شد: خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر فیلم، جشنواره، کتاب و موسیقی که متضمن ارزش‌های انقلابی نباشد، جلوی آن رامی‌گیریم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه قم از ابتدا زیر پرچم انقلاب همراه امام بوده و امروز نائب امام خمینی(ره) یعنی آیت‌الله خامنه‌ای همراه موید نظام بوده، حوزه بیدار و هوشیار است و هر فیلم، کتاب و موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاف اسلام باشد، جلوی آن را می‌گیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه آزادی بیان ما باید در چارچوب اسلام باشد، گفت: کشور فرانسه، پیامبر اکرم(ص) را به اسم آزادی بیان می‌کوبد، هر دولتی باشد، باید بداند ما طرفدار اسلام هستیم و هر کسی بخواهد بر خلاف موازین اسلام گام بردارد با آن مخالفت می‌کنیم، باید امروز از بروز این موارد جلوگیری کنیم تا در آینده مشکلی در زمینه‌های دیگر به وجود نیاید.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 بهمن 1393 - 18:49

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد