وضعیت امنیت اجتماعی در عصر ظهور چگونه است؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
وضعیت امنیت اجتماعی در عصر ظهور چگونه است؟

امنیت اجتماعی، امنیت در بخش‌های گوناگون زندگی اجتماعی را شامل می‌شود؛ امنیت در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، دفاعی، فرهنگی و... . امنیت اجتماعی زمینه همه فعالیت‌های درست و مفید اجتماعی و شرط لازم برای رشد و تکامل فرد و جامعه است. چنین امنیتی دو پایه دارد:
اول: پایه خارجی گه مقابله و برنامه ریزی در جهت مقابله با تهدیدات خارجی است.
دوم: پایه داخلی که مقابله با آسیب‌های اجتماعی داخلی است.
در آموزه‌های اهل بیت امام‌ مهدی علیه‌السلام پدیدآورنده امنیت اجتماعی در افقی کامل و در سطح جهانی است، امنیتی که بشریت در تمام دوران تاریخ، مانند آن‌ را ندیده است. 
امام‌ صادق علیه‌السلام در تفسیر آیه «وَعَدَ اللَّـهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْ‌ضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْ‌تَضَىٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا».[۱] فرمود: «این آیه درباره قائم و یارانش نازل شده است».[۲]  
حکومت جهانی مهدوی بساط دولت‌های زورگو را که سایر کشور‌‌ها را زیر دست خود نگه داشته‌اند را جمع خواهد کرد، پس هیچ گونه تهدیدی در روابط خارجی وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر به دلیل برقراری عدالت در سراسر جهان که مبتنی بر عقلانیت و معنویت است، آسیب‌های اجتماعی نیز در داخل جامعه بشری به حداقل می‌رسد.

پی‌نوشت‌ها
۱. نور: ۵۵؛ «خداوند به کسانی از شما که ایمان آوردند و عمل‌های صالح انجام دادند، وعده داده که حتماً آنان را در زمین جانشین کند، همان‌گونه که پیشینیان آنان را جانشین کرد و قطعاً دینشان را که برای آنان پسندیده، به سودشان استوار و محکم نماید و یقیناً ترس و بیمشان را تبدیل به امنیت کند...».
۲. الغیبة، نعمانی، ص۲۴۰، نشر صدوق. 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 فروردین 1394 - 18:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد