تلاش سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس برای جاسوسی از مسلمانان

(بسم الله الرحمن الرحیم)

به بهانه مقابله با حملات تروریستی، انگلیس از خبرچین‌ها برای نفوذ به مساجد و شوراهای مسلمانان استفاده می‌کند.


سازمان اطلاعات داخلی انگلیس ام‌آی5 به بهانه مقابله با حملات تروریستی از مسلمانان جاسوسی می‌کند. 

روزنامه گاردین روز یکشنبه (امروز) نوشت، سازمان اطلاعات داخلی انگلیس یا همان ام‌آی5 از افرادی استفاده می‌کند که در ماموریت‌های جاسوسی کوتاه مدت مشارکت، به داخل جمعیت مسلمانان وارد می‌شوند و برای این سازمان اطلاعاتی خبرچینی می‌کنند.

بهانه این خبرچینی‌ها مقابله با حملات تروریستی داخلی است که به نام افراطیون اسلامی انجام می‌پذیرد. ام‌آی5 اعلام کرده است، افراد معمولی در سراسر انگلیس به طور موقت استخدام می‌شوند تا اطلاعاتی در مورد افراد خاصی در اختیار این سازمان اطلاعاتی بگذارند.

به گفته منابعی کمیته مسلمانان انگلیس، افرادی خبرچین داخل گروه‌های مسلمانان به بهانه مبارزه با افراطی گری وارد شدند و با دریافت مبالغ بالا از سوی سرویس‌های جاسوسی انگلیس ماموریت دارند تا فعالیت‌های مساجد را گزارش کنند.

منبعی آگاه از مبالغ پرداختی به این خبرچین‌ها به گاردین گفت «[این مبالغ] از سوی آژانس‌های [امنیتی] تامین شده است. شبکه‌ای از منابع انسانی در سراسر کشور وجود دارد که برای جاسوسی از اهداف خاصی همکاری می‌کنند. مبلغ مناسبی هم پرداخت می‌شود.» البته تعداد این خبرچین‌ها مشخص نیست و بودجه اختصاصی برای آن معلوم نمی‌باشد.

«سلمان فارسی» سخنگوی بزرگترین مسجد انگلیس واقع در لندن در این باره گفت «ما از امنیت ملی می‌خواهیم که از ما محافظت کند و مثل هر موضوع دیگری، باید موشکافانه عمل کنند و باید مطمئن باشیم کارها دقیق انجام می‌شود. اگر پول وارد شود، جایگاه موشکافی یا نظارت برای اطمینان از عدم انتشار اطلاعات جعلی کجاست؟»

به عقیده وی با وعده مالی هر کسی ممکن است وسوسه شود تا اطلاعات ساختگی تحویل دهد. فارسی صراحتا گفت نباید خبرچین به مساجد فرستاد تا اطلاعات جمع آوری کرد، وی به سرویس‌های اطلاعاتی پیشنهاد کرد از روش‌های تازه و با ارتباط مستقیم با کمیته‌های مسلمانان سعی در جمع آوری اطلاعات داشته باشند.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 شهریور 1394 - 2:48

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد