رییس جامعه یهودیان در گفتگو با شبکه آمریکایی: فرایض مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دهیم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

رییس جامعه یهودیان تهران در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی ضمن رد ادعای اعمال فشار بر اقلیت‌های مذهبی، از آزادی عمل یهودیان مقیم ایران در انجام فرایض عبادیشان خبر داد.


خبرنگار شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» با رییس جامعه  یهودیان تهران به گفت‌وگو پرداخت.

«همایون سمیه نجف آبادی» رییس جامعه یهودیان تهران در این گفت‌و‌گو تاکید کرد، یهودیان ریشه عمیقی در ایران دارند و این امر ورای یک همزیستی ساده می‌باشد و 2700 سال است که یهودیان در ایران زندگی می‌کنند.

 نجف‌آبادی اظهار داشت که وضعیت اقلیت یهودیان ایران به نسبت سال‌های آغازین انقلاب اسلامی بهبود یافته است.

وی در این زمینه گفت: «ما آزادانه قادریم فرایض مذهبی‌مان را انجام دهیم و هیچ‌کس در ایران مجبور به تغییر دین خود نیست . ما تحت نظر مراقبت‌های امنیتی نیستیم.»

یک یهودی دیگر مقیم تهران که ایران را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترک کرده و این اواخر به کشور بازگشته است، در این زمینه به خبرنگار شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گفت: «ما به وطن خود تعصب داریم و ملی‌گرا هستیم. ما سال‌ها است که در ایران هم زیستی داریم و این به 30 یا 40 سال بر نمی‌گردد.»

خبرنگار این شبکه آمریکایی البته تلاش کرد در انتهای این گزارش برجام را به بهتر شدن وضعیت سکونت یهودیان در ایران متصل کند به طوری‌که همین رابطه نوشت: اینک نشانه‌هایی از دگرگونی در ایران مشاهده می‌شود و «حسن روحانی» رییس جمهور اصلاح طلب ایران با ارسال پیام تبریک به مناسبت «روش حنانا» از اعیاد یهودیان و توافق هسته‌ای با آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی تلاش می‌کند تا بلکه به انزوای بین‌المللی این کشور خاتمه دهد.




- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:17 آبان 1394 - 20:54

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد