آیا خاورمیانه درگیر جنگ‌های سی ساله مذهبی شده است؟ +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
خواسته مردم خاورمیانه می‎تواند بر روی کار آمدن حکومت جهانی دینی موثر باشد یعنی آن را تسریع کرده و یا به تعویق بیندازد.

 

بررسی‌های تاریخی نشان از این مهم دارد که منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا که در ادبیات متداول بین‌الملل به خاورمیانه شناخته می‌شود، همواره یکی از مناطق مهم و تأثیرگذار درروند سیاست جهانی محسوب شده است. ازاین‌رو به علت موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک این منطقه، هرگونه تحول و تغییر در آن، به‌سرعت توجه افکار عمومی جهان را به خود جلب کرده و علاوه بر تأثیرات منطقه‌ای، بر تحولات فرا منطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر واقع می‎شود و از سوی دیگر سیاستمداران منطقه‎ای و بین‎المللی را وادار به واکنش در مورد این تحولات می‎کند.
در حال حاضر ما در دوره‎ای به سر می‎بریم که حمایت‎های تفکرات تکفیری و یهودی از تروریسم بین‎الملل، باعث شده‎است که منطقه خاورمیانه در گردابی از خشونت  قرار گیرد و به جز ایران اسلامی، اکثر کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا دستخوش تلاطم شود.
در جولای سال گذشته دیپلمات آمریکایی «ریچارد هاوس» مقاله‎ای تحت عنوان «جنگ‎های سی ساله جدید» منتشر کرد؛ هاوس در این مقاله عنوان می‎کند که خاورمیانه وارد فاز اولیه یک جنگ طولانی مدت، پرهزینه و مرگبار خواهد شد.(1)
برای توضیح بیشتر پیرامون جنگ‎های مذهبی، گریزی کوتاه به مفهوم این نوع جنگ و نتیجه آن در اروپا خواهیم داشت.
در قرن 17 میلادی اروپا درگیرجنگ‎های مذهبی کاتولیک‎ها و پروتستان‎ها شد و کشتار این جنگ به اندازه‎ای فراوان شد که مطابق با آمار منتشر شده در آن زمان شمار کشتگان به 8 میلیون نفر رسید که فصل مشترک همه آن‎ها مسیحیتشان بود.
نتیجه سی سال جنگ مذهبی در اروپا به این نکته ختم شد که نسل جدید، خسته از جنگ‎های طولانی، قحطی و غارت و شبیخون‎ها، اعلام کرد که دیگر حاضر نیست حاکمیت دینی را که مایه خونریزی میلیون‎ها انسان بی‎گناه بوده است را بر روابط افراد در جامعه و در عرصه سیاسی بپذیرد و تنها افراد حق دارند در حوزه فردی خود دین را دخالت دهند.
مقاله هاوس پیرامون تکرار جنگ‎های مذهبی در خاومیانه باعث شد بسیاری از محققان، روزنامه‎نگاران و سیاستمداران غربی سخن او را تکرار کنند و با توضیح و تفسیر اعلام دارند که  خاورمیانه وارد جنگ های سی ساله مذهبی شده است.
هنری کسینجر استراتژیست آمریکایی و مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا نیز مدام از واژه جنگ های مذهبی سی ساله یاد می‎کند و آن را کلید حل مشکلات در منطقه می داند.(2)
همچنین برژینسکی مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای با مرکز مطالعات راهبری و بین المللی(CSIS) تصریح می کند:
«امروز به اعتقاد من دنیا با یک بحران جهانی رو به روست» وی در مصاحبه های دیگر طرح مسئله جنگ مذهبی سی‎ساله و تطبیق آن با شرایط فعلی جهان اسلام پرداخته است.(3)
اما سوالی که پیش می‎آید این است که چرا اندیشمندان غرب تا این اندازه بر وقوع جنگ‎های سی ساله مذهبی جدید در خاورمیانه تاکید داشته و سعی دارند آن را مشابه با جنگ‎های سی‎ساله مذهبی در اروپا نشان دهند؟
پاسخ این است که  همان‎طور که در جنگ‎های اروپا نفوذ در بین فِرَق مختلف دین مسیحیت و کوبیدن بر طبل اختلافات مذهبی آتشی را شعله‎ور کرد که نتیجه آن نابود شدن دین در سطح حاکمیت بود، امروز نیز دشمن در حال دامن زدن به اختلافات مذهبی در جهان اسلام می‎باشد که نتیجه آن به وجود آمدن نسلی است که خسته از تمام این جنگ‎ها و خشونت‎ها خواهان روی کار آمدن حاکمیتی غیر دینی می باشد.
مهم‎ترین نکته در اجرای این استراتژی این است که از آن‎جا که حکومت الهی موعود که سراسر دینی است از خاورمیانه آغاز می‎شود و تمام دنیا را با خود همراه می‎سازد، بنابراین خواسته مردم این منطقه می‎تواند بر روی کار آمدن حکومت جهانی دینی موثر باشد یعنی آن را تسریع کرده و یا به تعویق بیندازد.
 از این رو غرب سعی دارد با افزایش تنش‎های مذهبی در خاومیانه، مردم این منطقه را از حکومت دینی منزجر کند که در نتیجه این مردم در ضمیر ناخودآکاه خود نیز، خواهان روی کار آمدن حکومت دینی با محوریت منجی موعود نخواهند بود  و  در نتیجه غرب مانع روی کار آمدن حکومت دینی جهانی شود.
باید گفت این که دشمن به چه میزان در انجام استراتژی خود در مورد انزجار از حکومت دینی موفق بوده نیازمند گذر زمان است اما آنچه امروز مهم بوده و نباید از نظر دور داشت این است که  شناسایی به‎موقع  و به‎هنگام تاکنیک‎ها و استراتژی‎های سیاستمدران غرب باعث خواهد مردم منطقه با هر نوع دیدگاه مذهبی، دشمن را واقعیتی عینی بدانند و طرح‎های آن‎ها را برای نابودی اسلام  سیاسی بشناسند و به تدریج زمینه خنثی سازی و وشکست استراتژی‎های دشمن را فراهم آورند تا به امید خدا زمینه‎ساز ظهور منجی و روی کار آمدن حکومت جهانی الهی شوند.



1-    مقاله جنگهای مذهبی،روزنامه هاآرتس،هاوس
2-    سخنرانی کسینجر درمدرسه فورددانشگاه میشیگان درسال ۲۰۱۳که فیلم ، بخشی از همین سخنرانی می‌باشد.
3-    مصاحبه ی برژنسکی خبرگزاری فارس، ویرایش وتکمیل باشگاه استراتژیستعای جوان



دانلود فایل

مصاحبه با کسینجر


- لینک کوتاه این مطلب

» مصاف
تاریخ انتشار:25 بهمن 1394 - 16:52

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد