درخواست صدای آمریکا از مردم ایران: خیابان ها را خلوت کنید!

(بسم الله الرحمن الرحیم)
پروژه شکست خورده ای است که معمولا در آستانه تمام انتخابات ها از سوی  اپوزیسیون و رسانه هایشان پیگیری می شود و با وجود تجربه تلخ اپوزیسیون از شرکت مردم در انتخابات، باز هم این سناریو تکرار می شود.

 

درخواست صدای آمریکا از مردم ایران: خیابان ها را خلوت کنید!

 

صدای آمریکا(VOA) هم که نتوانست از راه های دیگر مانند بحث از آمدن یا نیامدن آقای هاشمی و همچنین عدم احراز صلاحیت ایشان و آقای مشایی به نتیجه ای برسد و جریانی به راه اندازد بار دیگر به سراغ این سناریوی قدیمی و شکست خورده رفته است. این شبکه چند روزی است در برنامه های مختلف از ملت ایران می خواهد انتخابات ها را تحریم کنند و روز انتخابات حتی به خیابان ها نیایند!

 

خبرنگار صدای آمریکا از مقابل کنگره

 

صدای آمریکا با فرستادن خبرنگار خود به کنگره آمریکا، از همایش "جبهه هماهنگ مبارزان ایران" گزارش مفصلی تهیه کرد که تمام حرفش این بود "مردم ایران در خانه هایشان بنشینند."

 

گوینده صدای آمریکا با اشاره به این همایش گفت: «جبهه هماهنگ مبارزان ایران که سازمانی متشکل از تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم آمریکاست با برگزاری همایشی در کنگره آمریکا به بررسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آینده سیاسی ایران پرداخت.»

 

حامیان رژیم پهلوی از آزادی انتخابات گفتند!

 

اعضای جبهه هماهنگ متحد ایران که از طرفداران  و دست اندرکاران رژیم دیکتاتور پهلوی هستند اکنون بدون اشاره به سابقه خود، در کنگره آمریکا به فکر انتخابات آزاد افتاده اند. خبرنگار صدای آمریکا از کنگره آمریکا درباره نشست مدافعان حکومت پهلوی گفت: «ایرانی ها بحث از انتخابات ریاست جمهوری را به کنگره آمریکا کشاندند. تأثیر رد صلاحیت صدها تن از نامزدهای انتخاباتی در کشور و همچنین آینده سیاسی ایران پس از انتخابات، همه و همه در همایش امروز مورد بحث قرار می گیرد.»

 

 

در این همایش که حدود 150 نفر از شخصیت های آمریکایی و ایرانی شرکت داشتند، سخنرانان از دوران پس از جمهوری اسلامی سخن می گفتند: «سخنرانان همایش درباره شرایط کنونی ایران، انتخابات ریاست جمهوری و آینده سیاسی کشور پس از جمهوری اسلامی صحبت کردند.»

 

سخنرانان این همایش مدعی بودند که در ایران انتخابات آزاد وجود ندارد و حتی تا آن جا پیش رفتند که برای دموکراسی ادعایی خود متوسل به دولت های خارجی شدند. "ماندانا زندکریمی" در این همایش گفت: «امروز مردم ایران آماده رسیدن به دموکراسی هستند. امروز روزی است که ما برای رسیدن به دموکراسی از جامعه جهانی کمک می خواهیم.»

 

در حالی که این افراد همه انتخابات ها را تحریم می کنند و رأی نمی دهند؛ اما "خلیل انداچه" یکی از سخنرانان مراسم مدعی شد: «ما رأی می دهیم ولی خوانده نمی شود.»

 

 

دکتر نصر اصفهانی که سخنگوی جبهه هماهنگ مبارزان ایران است در این مراسم که در کنگره آمریکا برگزار می شد خواستار تحریم انتخابات شد و گفت: «تحریم انتخابات یعنی ساده ترین، بی خطرترین و کارآمدترین نافرمانی مدنی، بدون آن که هیچ گونه هزینه ای برای کسی داشته باشد.»

 

از نکات جالب این همایش حضور مدعوین آمریکایی از جمله "کنت تیمرمن" رئیس بنیاد دموکراسی برای ایران، بود که در کنار حامیان رژیم پهلوی خواستار تحریم انتخابات شدند.

 

حرف دل تمام شرکت کنندگان آمریکایی و اپوزیسیون ایرانی در این همایش را ماندانا زند کریمی در حاشیه ای مراسم زد؛ آن جا که گفت: «من فکر می کنم مردم ایران باید در خانه هایشان بنشینند و خیابان ها را خلوت کنند.»

 

 

درباره این خبر و تحریم انتخابات باید چند نکته را یادآور شد:

 

1. جبهه هماهنگ مبارزان ایران که با کمک دولت آمریکا این مراسم را برگزار کرده بود، در سال 85 تشکیل شده است و هدف اولیه آن هم براندازی جمهوری اسلامی عنوان شده است. در اولین نشست این جبهه این طرح به تصویب رسید که: «اساس طرح و ایجاد جبهۀ واحدی از مبارزان برای براندازی جمهوری اسلامی و برقراری آزادی و دموکراسی  مورد تأئید قرار گرفت و موافقت شد که ضمن تأئید هدف پیشنهادی "اتحاد درعمل" عبارت تکمیل "برای براندازی و بر قراری آزادی و دموکراسی" به آن افزوده شود.»



2. اگر جمهوری اسلامی که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان و شوراها با رأی مردم انتخاب می شوند حکومتی غیر دموکراتیک است پس درباره رژیم پهلوی چه باید گفت؟ و چرا این افراد نه تنها انتقادی به رژیم پهلوی وارد نمی کنند بلکه هنوز هم از دست اندرکاران و حامیان آن هستند؟

 

3. اگر این افراد ادعای ایرانی بودن دارند چرا به دامان کشورهای دیگر پناه می برند؟ و چرا همایش را در کنگره آمریکا برگزار می کنند؟ آیا این به معنای سرسپردگیشان به دشمنان مردم ایران نیست؟

 

4. چرا اپوزیسیون که بارها در سناریوی تحریم انتخابات با شکست مواجه شده اند، پس از شکست تا انتخابات بعد و تکرار همین سناریو سکوت می کنند و باز هم تجربه ای تلخ را تجربه می کنند؟


  • منبع: جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:7 خرداد 1392 - 5:14

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد