شبکه های وهابی اهل سنت را هم کافر می دانند! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بر خلاف تصور عموم که وهابیت را تنها، دشمن شیعیان می پندارند، اما عداوت وهابی ها با اهل سنت بسیار دیرینه‌تر و عمیق‌تر می باشد.

 

شبکه های وهابی اهل سنت را هم کافر می دانند! +فیلم

 

با نگاهی به سیر تاریخی شکل گیری وهابیت و اقدامات اولیه تاسیس این فرقه منحوس، شاهد مواجهه مستقیم وهابیت با اهل سنت در مناطق مسلمان نشین هستیم.

 

ابن تیمیه حرانی به عنوان مهمترین نظریه پرداز وهابیت در عصری زندگی می کرد که قریب به اتفاق اهل سنت آن زمان به یکی از گرایشات فکری تصوف تمایل داشتند. همین اوضاع باعث موضع‌گیری های ابن تیمیه در مقابل اهل سنت شد و در ادامه آن را به شیعیان سرایت داد.

 

در نتیجه مبارزه با اهل سنت جرقه تفکر تکفیری ابن تیمیه را فروزان ساخت و با ادامه یافتن آن، محمد بن عبدالوهاب آن را به صورت یک فرقه سیاسی منحرف درآورد و با کنار زدن اهل سنت در سرزمین حجاز، نوک پیکان خود را به سوی شیعیان تنظیم کرد. البته ابن تیمیه نیز از تکفیر و دستور به کشتارشیعیان غافل نبود اما تکیه بیشتر آنان، کافر برشمردن مسلمانان سنی مذهب بود.

 

در حال حاضر نیز وهابیت در وهله اول اهل سنت صوفی را کافر اعلام می کنند. با مطالعه پراکندگی فکری اهل سنت در سراسر جهان تخمین زده می شود که از مجموع یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان، 80 درصد را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند و از این میان حدود 70 درصد آنان دارای گرایشات فکری تصوف هستند. در نتیجه وهابیت با تکفیر متصوفه و صوفیان، بیش از 70 درصد مسلمانان جهان را کافر می دانند.

 

بر همین اساس شبکه های وهابیت به ظاهر هیچیک از مسلمانان را تکفیر نمی کنند و همه آنان را داخل در دایره اسلام می دانند، اما در واقع همه صوفیان و متصوفه اهل سنت را کافر می دانند.

 

ناگفته نماند تصوف از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام شیوه ای نادرست و مخالف قرآن و سیره پیامبر خدا(ص) است.

 

 

دانلود فیلم


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:4 مرداد 1395 - 23:09

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد