تحلیلگر اسرائیلی: تل‌آویو در حذف مقاومت ناکام مانده است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به شکست سنگین اسرائیل در گزینه نظامی علیه مقاومت فلسطین و اوضاع بد اقتصادی این رژیم گفت که تل‌آویو در حذف مقاومت ناکام مانده است.

 

به نقل از فلسطین ‌الیوم، «ایال علیما» تحلیلگر مسایل راهبردی اسرائیل تاکید کرد که تل‌آویو در از بین بردن مقاومت فلسطین از جمله حماس، با هدف رسیدن به راهکار حل نهایی درگیری کنونی در منطقه ناکام مانده است.

وی دیروز در اظهاراتی مطبوعاتی با اشاره به افزایش دیدگاه‌ها در محافل تصمیم گیری اسرائیل برای باز کردن مسیر گفت‌وگوها با حماس تاکید کرد که منطق نظامی در تعامل با گروه‌های فلسطینی از جمله حماس شکست سختی خورده است و عملیات اخیر در سال 2012 در غزه این تفکر عمومی را در میان نخبه‌های سیاسی ایجاد کرده که باید گفت‌وگوها با رهبران حماس در غزه انجام شود.

علیما تصریح کرد که اگر حماس در غزه در قدرت باقی بماند، اسرائیل تنها گزینه مذاکره با آن را در پیش رو دارد و روند تحولات رهبران ما را به سمت تغییر سیاست‌های خود با رهبران این جنبش اسلامی پیش می‌برد.

وی از نتانیاهو خواست تا برای پایان دادن به درگیری‌ها با فلسطینیان در کمترین زمان ممکن اقدام کنند، بویژه در شرایط کنونی که انقلاب‌های مردمی در اطراف اسرائیل روی می‌دهد.

علیما کابینه اسرائیل را مسئول شکست روند سیاسی در منطقه و از بین رفتن روند سازش دانست و در این باره به اظهارت موشه یعلون اشاره کرد که تشکیل دو دولت یا برپایی دولتی برای فلسطینی‌ها را رد می‌کند. وی گفت که این اظهارات نشان می‌دهد که سران اسرائیل رسیدن به روند سیاسی با فلسطینی‌ها را نمی‌خواهند.

این تحلیلگر صهیونیست تحقق صلح را اولویت افکار عمومی اسرائیلی‌ها دانست و تاکید کرد که آنها به علت مشکلات اقتصادی که مهم‌ترین اولویتشان را شکل می‌دهد، در حالت افسردگی شدیدی به سر می‌برند.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:20 خرداد 1392 - 4:02

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد