فاجعه همجنس‌گرایی و بیماری ایدز در آمریکا

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از سال 2008 تا 2010، بر اساس گزارش‌های مراکز پیش‌گیری و درمان، تعداد مردان همجنس‌گرای مبتلا به ایدز در آمریکا، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

در شرایطی که ازدواج همجنس‌گرایان در بسیاری از ایالت‌های آمریکا جنبه قانونی یافته است، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی به بخشی از ابعاد پلید این پدیده شوم اشاره کرده است. رشد شدید ویروس HIV جنبه‌ای است که این رسانه آمریکایی به آن توجه کرده است.

واشنگتن‌پست در این گزارش تصریح کرده است: ویروس HIV مهم‌ترین تهدید علیه جامعه همجنس‌گرایان است. از سال 2008 تا 2010، بر اساس گزارش‌های مراکز پیش‌گیری و درمان، تعداد مردان همجنس‌گرای مبتلا به این بیماری در آمریکا، 22 درصد افزایش داشته است. با نرخ‌های فعلی، بیش از نیمی از مردان همجنس‌گرای آمریکایی که اکنون در سن دانشجویی هستند، وقتی به سن پنجاه سالگی برسند، دچار ایدز می‌شوند.

بنابراین گزارش، مراکز پیش‌گیری و درمان آمریکا از سوی دیگر گزارش داده‌اند که از میان یک میلیون آمریکایی مبتلا به HIV، تنها 25 درصد توانسته‌اند به درمان دست پیدا کنند. هر سال 6000 مرد همجنس‌گرای آمریکایی از بیماری ایدز می‌میرند.

واشنگتن‌پست در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: با این حال، نگرانی‌های مربوط به سلامتی توسط گروه‌های حامی همجنس‌گرایان نادیده گرفته شده است. گروه‌های بزرگ حمایت از همجنس‌گرایان و حق آنها مبنی بر ازدواج، در عمل هیچ‌کاری برای پیش‌گیری از ایدز انجام نمی‌دهند.

این جملات بخشی از گزارش واشنگتن‌پست برای دعوت آمریکایی‌ها به مبارزه با ایدز است. با توجه به جو روانی حاکم بر آمریکا و حکم دادگاه عالی این کشور در حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان، این گزارش نیز به صراحت از با پدیده شوم همجنس‌گرایی مخالفت نکرده است بلکه تنها به برخی عوارض آن اشاره کرده است.

 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:8 تیر 1392 - 5:26

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد