دروغ شبکه‌وهابی: اهل‌سنت ایران مهدورالدم هستند! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یکی از مهمترین اهداف پشت پرده شبکه های ماهواره ای وهابیت، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و برانگیختن احساسات مذهبی اهل سنت ایران است.

 

این شبکه ها که خود مروج اعتقادات باطل وهابیت هستند، با انکار وجود هرگونه مذهبی به نام وهابیت، تمام سخنان و اعتقادات خود را منسوب به اهل سنت می کنند و از این طریق، تلاش دارند خود را نماینده اهل سنت ایران معرفی کنند.

 

اهل سنت ایران که در طول تاریخ مردانگی و وفاداری خود را به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده اند، بزرگترین مخالفان شبکه های وهابی هستند؛ لذا شبکه های وهابی با انگ زدن به اهل سنت، آنان را سازشکار و متمایل به تشیع نشان می دهند.

 

دروغ پراکنی شبکه های وهابی به میزانی است که از هر وسیله و شخصیتی برای دامن زدن به این اختلافات استفاده می کنند و هر کسی دروغ های بزرگتری بگوید، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

در همین راستا، در یکی از برنامه های شبکه وهابی با دعوت از شخصیت مجهول الحالی که به دروغ وی را کارشناس ارشد اطلاعات سپاه فارس معرفی کرده اند، به سیاه نمایی و دروغ علیه ایران می پردازند.

 

وی در بخشی از سخنانش دروغی می‌گوید که با هیچ دلیل و منطقی قابل اثبات نیست. او می گوید: در ایران اهل سنت را کافر حربی می دانند و حتی از مسیحی و بهایی بدتر می دانند و خونشان را حلال می دانند!!

 

در اثبات دروغگویی این شبکه وهابی باید گفت که هیچیک از علمای شیعه از صدر اسلام تا کنون چنین اظهار نکرده که اهل سنت کافر حربی هستند.

 

در تعریف کافر حربی و مصادیق آن توجه شما را به سوال و جوابی پیرامون این موضوع که در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به آن پرداخته شده است، جلب می کنیم:

 

 

سوال:

باسلام .منظور از کافر ذمی چه کسی یا چه کسانی می باشد؟وچه فرقی باکافر دارند؟باتشکر

 

جواب:

با سلام و تشکر به خاطر ارتباطتان با این مرکز


کافر ذمی در برابر کافر حربی است، کافر ذمی کسانی هستند از اهل کتاب (یعنی مسیحی ها و یهودی ها و زردشتی ها )که در کشور اسلامی و در پناه اسلام زندگی می کنند و با مسلمانان همزيستى مسالمت‏آميز دارند و بر علیه مسلمانان اقدامی خصمانه انجام نمی دهند .

 

جان و مال و ناموس اين دسته از كفّار، محفوظ است و مسلمانان موظّفند آن را محترم بشمارند. آنها هم در مقابل، خدماتى به كشور اسلامى ارائه مى‏كنند، اما اگر همین کفار (اهل کتاب ) در کشور اسلامی باشند. ولی در ذمه و پناه اسلام نباشند و بنای ستیز و توطئه بر علیه اسلام و مسلمانان داشته باشند ذمی نیستد و اصطلاحا به اینها کافر حربی می گویند . (1)

 

بنابراین فرق بین کافر ذمی و حربی در این است که ذمی در پناه اسلام و تسلیم ضوابط و مقررات می باشد و بدانها پایبند است و اقدامی خصمانه نمی کند. ولی کفار حربی بنای ستیز و درگیری و توطئه دارند و مقررات و ضوابط حکومت اسلامی را رعایت نمی کنند .
اما سایر کفار (غیر اهل کتاب ) تصمیم گیری راجع به آنها که در پناه اسلام باشند یا نباشند به عهده حاکم اسلامی یعنی فقیه جامع الشرایط (ولی فقیه ) است (2)


پي نوشت:
1.سؤ ال تلفنی از دفتر آیت الله خامنه ای(7112262و7746666).
2 . همان .

 

دانلود فیلم



- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:24 آبان 1395 - 19:10

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد