پخش مستند «زندگی محمد(ص)» در آمریکا

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

شبکه آمریکایی «PBS» مستند «زندگی محمد(ص)» را با ارائه ابعاد مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص) از طریق ارائه آرای مختلف پخش می‌کند.

 

 

به نقل از پایگاه خبری المنار، شبکه آمریکایی «PBS» اعلام کرده است که فیلمی مستند درباره پیامبر اکرم(ص) پخش می‌کند.

بنابر این گزارش نام این مستند که از ابتدای هفته جاری در آمریکا پخش می‌شود «زندگی محمد(ص)» است که به گفته «جان اسپوزیتو» استاد مطالعات اسلامی دانشگاه «جرج تاون» که در ساخت آن مشارکت داشته این مستند «چهره جدیدی از رسول اکرم(ص) به مردم آمریکا نشان می‌دهد».

وی می‌گوید: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در آمریکا و اروپا چیزی از اسلام نمی‌دانند اما از مسلمانان بسیار هراس دارند.

به گفته این استاد دانشگاه «جرج تاون»، «مردم آمریکا باید از زندگی پیامبر اسلام(ص) آشنایی کافی داشته باشند» و در این فیلم «ابعاد مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص) از طریق ارائه آراء مختلف عرضه می‌شود».

بنابر این گزارش مستند «زندگی محمد(ص)» در سه قسمت در تابستان سال 2011 توسط «راجح عمر» روزنامه‌نگار و نویسنده سومالی‌الاصل انگلیسی برای پخش در شبکه «بی‌بی‌سی 2» تهیه شد.

هر قسمت از این مستند یک ساعت است و در آن زندگی پیامبر اکرم(ص) از زمان ولادت تا رحلت بیان می‌شود و کارگردان فیلم را از مکه مکرمه آغاز می‌کند و با ارائه مباحثی درباره هجرت حضرت رسول اکرم(ص) به مدینه منوره به تاسیس قانون و فرهنگ اسلامی می‌پردازد.

همچنین در این مستند از معراج، موفقیت‌های سیاسی و نظامی و میراث‌های پیامبر اکرم(ص) سخن گفته شده است.

  • منبع: فارس

 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 مرداد 1392 - 11:18

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد