جنجال تازه،دو شبکه مسیحی را به جان هم انداخت! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آموزه "دعا به زبانها" مطابق آنچه در میان کشیشان و شبانان مسیحی مرسوم می باشد، دعایی است نامفهوم که از زبان فردی که این عطیه را دریافت کرده بیرون می آید و هیچ معنا و مفهوم واضحی نداشته و با هیچ زبانی نیز در دنیا مطابقت ندارد.

 

این دعا صرفاً الفاظی است که بدون تفکر و فی البداهه از زبان یک کشیش مسیحی بیرون می آید و جلوه ای بسیار مسخره و خنده دار دارد. همین امر باعث ایجاد اختلاف نظر درباره این دعا شده است، برخی به آن اعتقاد داشته و از آن دفاع می کنند و اگر این عطیه را دریافت کرده باشند، به زبانها دعا می کنند. برخی دیگر نیز موافق این دعا نبوده و معتقدند باید مطابق کتاب مقدس، به زبانها دعا کرد.

 

کتاب مقدس (طبق گفته های پدران کلیسا) درباره جواز "دعا به زبانها" می گوید اگر این دعا در ملأعام و در انظار عمومی انجام شود، باید فوراً ترجمه گردد تا موجب تحیر و انحراف ایمانداران مسیحی نگردد.

 

 

اختلاف نظرها پیرامون "دعا به زبانها" دقیقاً از همین جا شروع می شود که برخی کشیشان مسیحی، مطابق کتاب مقدس عمل نمی کنند، آنها ضمن اینکه در انظار عمومی نظیر تلویزیون های مسیحی، به زبان ها دعا می کنند، دعای خود را ترجمه هم نمی کنند. این امر موجب می شود که کشیشان دیگر لب به اعتراض بگشایند که چرا مطابق کتاب مقدس دعا نمی کنید و با این کار موجب تمسخر مسیحیت می شوید؟

برای مشاهده فیلم مربوط به خبر روی تصویر زیر کلیک کنید.

  

در همین رابطه کشیش "هرمز شریعت" مدیر و بنیانگذار تلویزیون مسیحی "هفت" نسبت به انجام "دعا به زبانها" در دیگر تلویزیون مسیحی به نام "نجات" و رعایت نکردن شرایط دعا اعتراض کرد.

 

کشیش "رضا صفا" مدیر تلویزیون مسیحی "نجات" کسی است که بدون رعایت شرایط دعا، در تلویزیون خود به زبانها دعا می کند و اسباب خنده مردم (حتی مسیحیان) را فراهم می کند. وی سالهاست که در تلویزیون "نجات" به زبانها دعا می کند و حتی دیگران را نیز تشویق به این کار می کند.

 

کشیش "هرمز شریعت" ضمن بررسی دقیق آموزه "دعا به زبانها" و قرار دادن ویدئو دعا به زبانهای کشیش "رضا صفا" در فیسبوک شخصی خود، به این کار تلویزیون مسیحی "نجات" و شخص کشیش "صفا" اعتراض کرده و می گوید :"دوستان زیادی درباره دعا به زبانها توسط شبان رضا صفا و درستی و نادرستی این کار از من سؤالات زیادی می پرسند که باید جوابی مناسب به آنها می دادم. دوستان عزیز کلام زنده خدا تنها ملاک ما در زندگی روحانی می باشد. هر چه که از انجیل نباشد بدعت و خطرناک است و با کسی که بدعت آفرینی می کند و در لباس شبان پایش را کج می گذارد برخورد مناسب شود.عطیه دعا به زبانها یا نباید در ملأ عام و روی تلویزیون انجام شود و یا اگر این کار انجام می شود باید فوراً ترجمه شود تا کسی دچار حیرت و انحراف نشود.

 

شبکه هفت و کلیسای ایرانیان با انجام دعا به زبانها که توسط شبان رضا صفا در تلویزیون نجات انجام می شود شدیداً مخالف است و این کار را از جانب خدا نمی داند چون این دعا ترجمه نمی شود و باعث حیرت و انحراف می گردد."

 

اقدام بی سابقه کشیش "هرمز شریعت" در اعتراض به "دعا به زبانها" در شبکه مسیحی "نجات"، موجب شد تا سایت "شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان (FCNN)" نیز اختلاف پیش آمده میان شبکه "هفت" و شبکه "نجات" را انعکاس دهد. البته بنا به دلایل نامعلوم، ساعاتی پس از انعکاس این موضوع در این سایت مسیحی، مدیران سایت، خبر مربوطه را حذف کردند.


  • جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:21 آذر 1392 - 12:23

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد