مجری صدای آمریکا: من هم می توانم سگ شما شوم؟! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


شبکه صدای آمریکا در برنامه ای، به طور ویژه به موضوع سگ و فواید سگ بازی پرداخت. «خیابان زندگی» در برنامه ویژه ای که برای ترغیب مردم ایران به سگ بازی و نگهداری از سگ در خانه ها ساخته شده بود، به نکات جالب و قابل تأملی اشاره کرد، نکاتی که بدون کوچک ترین تحلیلی، مقاصد خاص برنامه سازان صدای آمریکا را نشان می دهد.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


در ابتدا، مجری برنامه( حمیده آرمیده)، گفت: «وفادارترین دوست انسان کیست؟ کسی که دوستیش بی غل و غش است! دوستی که ارزش محبت را می فهمد! دوستی که شما را به چیزی نمی فروشد! این صفات شما را یاد سگ نمی اندازد؟!»



گزارش اول
در ادامه، گزارشی از وضعیت سگ در ایران پخش شد؛ در این گزارش، سعی شد، این طور القا شود که تا قبل از اسلام سگ وضعیتی خوب داشته است و با آمدن اسلام و بعد از آن، انقلاب اسلامی به سگ ها ظلم شد. گزارشگر بدون ارائه هیچ دلیلی، چنین گفت: «زندگی این حیوانات زیبا و دوست داشتنی در ایران بالا و پائین های بسیاری داشته است؛ آن ها، قبل از حمله اعراب و تصرف ایران، برای خودشان برو و بیایی داشتند؛ اما آئین جدید سگ را نجس اعلام کرد. از آن به بعد این حیوانات شدند سگ گله یا سگ نگهبان. روزگار به همین سبک می گذشت که آشنایی مردم با زندگی غربی، پای سگ ها را به زندگی برخی ایرانیان باز کرد؛ اما بعد از انقلاب 57 روزگار سگ ها دوباره سیاه شد! اما از ده، پانزده سال پیش، سگ ها کم کم در خانواده های ایرانی جا باز کردند!»



گزارشگر این شبکه در پایان در بیان علت پخش این گزارش گفت: «یکی از درس های اولیه روزنامه نگاری می گوید، وقتی سگی، پاچه آدمی را گرفت، خبر نیست؛ خبر وقتی اتفاق می افتد که آدم پاچه سگ را بگیرد.»



برنامه ویژه صدای آمریکا برای سگ بازی و حمایت از سگ بازان، به همین جا ختم نمی شود؛ چون موضوعی بسیار پراهمیت برای این شبکه است و نمی تواند به راحتی از آن بگذرد! بنابراین گزارش دومی را که تدارک دیده است، پخش می کند.


 


گزارش دوم
در گزارش دوم سعی می شود برخلاف نظر همه پزشکان و روان شناسان، با تمسک به وفادار بودن و باهوش بودن سگ، مفید و بهداشتی بودن نگهداری آن را نتیجه بگیرد.



بخش هایی از آن چه در این گزارش پخش شد:
*با آمدنش زندگی ما( خانواده ای آمریکایی) را زیر و رو کرد. ما سگی دیگر داشتیم که سه ماه پیش مُرد و خانه مان سوت و کور شده بود. از وقتی این توله سگ را آوردیم، زندگیمان دوباره شاد شده است.



*زن خانواده: سگ ما، خانواده را کامل کرده است! عشق و محبت را به خانه مان آورده است و بهترین عضو خانه ماست. بدون آن خانه ما معنایی ندارد.
*نگه داری از سگ ها به درمان عوارض جسمی و روحی کمک می کند.
*سگ ها در خانه سالمندان همدم و مونس سالمندان می شوند و آن ها را از تنهایی در می آورند.
*خیلی ها عقیده دارند، نگه داری سگ در خانه، سیستم دفاعی بدن را مقاوم تر می کند.
*پزشکان معتقدند، نگه داری سگ ها در پائین آوردن فشار خون و رفع افسردگی مفید است.
*کسانی که سگ دارند کم تر مریض می شوند!
*سگ را دو بار به پیاده روی ببرید، با این کار دو عمل مهم انجام داده اید؛ هم سگ هوا خورده است و هم خودتان ورزش کرده اید!


در بخش بعدی این برنامه سگی، گفتگوی اختصاصی مجری برنامه با یک زن ایرانی مقیم آمریکا که در خانه خود چند سگ را نگهداری می کند پخش شد. وی در حالی با دو سگ خود در برنامه حاضر شده بود که سه سگ دیگرش را به همراه نیاورده بود.
بخشی از گفت و گوی مجری صدای آمریکا با این زن:
مجری: چرا سگ ها را دوست داری؟
میهمان: چون باوفا هستند.
مجری: یعنی چه؟ چه خصلتی دارند که انسان ها ندارند؟
میهمان: خیلی رو راست هستند. همین هستند که هستند. تو را خالصا دوست دارند.فرقی نمیکنه پیر باشی، زشت باشی،....
مجری: سگ ها چه تأثیری در زندگی تو داشتند؟
میهمان: انرژی مثبت دارند و به من خیلی انرژی دادند. اگر مشکلی داشته باشید، یک ثانیه که سگ را می بینید، از این رو به آن رو می شوید. سگ عشق ابدی است.
مجری: شما سگی به نام «امید» را به فرزند خواندگی قبول کردید؛ حالش چطور است؟
میهمان: حالش خیلی خوب است. همه با هم به اتفاق «امید» هر روز پیاده روی می رویم، پارک می رویم. هفته ای یک بار می برمشان نزد خانمی، که سگ ها را به استخر می برد، ورزش می دهد، ماساژ می دهد. امید سیستم روزانه منظمی دارد.



مجری: بنفشه جون! تو دیگه سگ نمی خوای تا من سگت شوم؟! من ششمین سگت باشم! اینطوری سرویس خیلی خوبی است.



حال این سوال مطرح می شود که چرا این شبکه روی نگهداری سگ پافشاری می کند؟ آیا حیوانات دیگر مثل گاو، الاغ،قاطر، گربه و...را هم می توان در شهر و در اجتماع نگهداری کرد؟ چرا برای حیوانات دیگر دلسوزی نمی شود؟



مهم ترین دلیل این است که فرهنگ غربی، امروز از ما چنین می خواهد و سگ بازی نماد این فرهنگ شده است و شاید فردا چیز دیگری بخواهد. سگ حیوانی است مانند سایر حیوانات که طبق قانون و دین، نه تنها نباید آزار شوند بلکه باید مورد توجه قرار گیرند؛ ولی طبق همان قانون و دین نگهداری و حمل آن در شهرها و بین مردم که باعث سلب آسایش دیگران و ایجاد بیماری می شود، ممنوع است.


 


شایان ذکر است صدای آمریکا این روزها دست و پا می زند تا به هر بهانه ای برنامه ای علیه فرهنگ اسلامی و ایرانی بسازد؛ از حجاب گرفته تا شهادت و جهاد، از روزه داری گرفته تا روضه خوانی.



نکته مهم این است که این بار این شبکه وابسته به وزارت خارجه آمریکا بسیار ناشیانه بحث سگ بازی را مطرح کرده است. در این برنامه، سعی شد نگهداری سگ امری قانونی، بهداشتی و مفید برای انسان ها جلوه داده شود.



شاید سگ بازی دغدغه چند خانواده مرفه ایرانی باشد؛ اما عموم ملت ایران ضمن این که به حقوق حیوانات احترام می گذارند، دستور دینشان هم همین است، از نگهداری حیوانات به خصوص سگ خوداری می کنند؛ چون آن را برخلاف قانون و شرع و مضر برای خود می دانند.



برخی از ضررهای نگهداری سگ را از زبان محققان غربی:
*پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: افرادی که از سگ‌های خانگی نگهداری می‌کنند به دلیل این‌که اغلب پس از تماس با حیوان دست‌های خود را نمی‌شویند یا ممکن است این حیوان به رختخواب صاحب خود نیز راه پیدا کند، در بیشتر موارد میکروب‌های سگ به افراد منزل منتقل می شود و احتمال انتشار میکروب بین اعضای خانواده نیز بیشتر می‌شود.



*دکتر «کیت استنسک» محقق دانشگاه ایالتی کنزاس در این باره اظهار داشت: آزمایشات نشان می دهد بسیاری از میکروب های مدفوع سگ در اثر انگشت صاحبان آنها وجود دارد.



*به گزارش خبرنگار سایت «پزشکان بدون مرز» ، شمار افراد مبتلا به حساسیت های تنفسی در سراسر اروپا رو به افزایش است و فقط در کشور آلمان بیش از 30 هزار کودک از چند ماهه تا شش ساله به مشکلات تنفسی دچار هستند.



*طبق بررسی های جدید؛ تماس کودکان با سگ ها، مشکلات تنفسی و عفونتی را افزایش می دهد و کودکانی که با گربه و یا سگ ها زندگی می کنند به تدریج دچار عفونت های گوش، آب ریزش بینی و سرفه می شوند.



*دکتر «ایجا» از دانشگاه «کوگیو» در فنلاند گفت: بر اساس نتایج تحقیقات، حیوانات باعث آلرژی می شوند.



(به نقل از سایت پزشکان ایران و سایت پزشکان بدون مرز)




  • منبع: جام نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:3 مرداد 1391 - 17:38

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت منتظرپاتوق