آیت الله جوادی آملی: پرچم یازهرا(س) پرچم سه‌رنگ ایران را حفظ کرد

(بسم الله الرحمن الرحیم)
راز این ثمرات و برکات در این مملکت به دلیل همین پرچم های یازهرا و یا حسین(ع) است، زیرا این پرچم ها بودند که کشور و پرچم سه رنگ را حفظ کردند.

آیت الله جوادی آملی: پرچم یازهرا(س) پرچم سه‌رنگ ایران را حفظ کرد

حضرت آیت الله  جوادی آملی مرجع تقلید امشب در دیدار با اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه اظهارداشتند: خداوند در قرآن ما را فرزندان ابراهیم نبی(ع) عنوان می کند و پس از آن وقتی به اسلام می رسد پیامبر (ص)به ما می  فرماید که من و علی(ع) پدران شما هستیم.

ایشان افزودند: پذیرش فرزندی این دو بزرگوار افتخاری است که در کنار افتخار، وظایفی را نیز متوجه ما می کند، زیرا این بزرگواران ما را با اسلام آشنا کردند و اسلام به ما می آموزد که مرگ بزرگترین دشمن انسان است، ولی هنر اسلام این است که در این دین و ادیان الهی ما هستیم که مرگ را شکست می دهیم.

حضرت آیت الله  جوادی آملی بیان کردند:قرآن می فرماید که هر کسی مرگ را می چشد نه اینکه مرگ او را می چشد و یا می بلعد؛ دنیا، دنیای رابطه و ضابطه است ولی در دنیای آخرت دیگر رابطه و ضابطه ای وجود ندارد.

ایشان گفتند: در آخرت هیچ چیزی به جز اعمال ما نمی تواند ما را نجات دهد؛ هیچ چیزی جز عمل خیر ما را نجات نمی دهد؛ ما باید مثل حضرت ابراهیم باشیم که یا قبله ساز بود یا هادی به سمت قبله؛ اگر نمی توانیم در آن مقام باشیم حداقل باید مردم را به سمت دین خدا بکشانیم.

این مرجع تقلید اظهارکردند: توسعه حوزه ها مثل توسعه و ساخت مساجد و حسینیه ها باید به مردم واگذار شود؛ اگر این امور به دولت وابسته باشد این، مسئله وابستگی به دنبال دارد؛ برای ماندگاری این امور باید این کارها به مردم واگذار شود.

ایشان گفتند: راز این ثمرات و برکات در این مملکت به دلیل همین پرچم های یازهرا و یا حسین(ع) است، زیرا این پرچم ها بودند که کشور و پرچم سه رنگ را حفظ کردند؛ در حین جنگ جهانی و حتی کودتای 28مرداد این پرچم ملت ما را نجات نداد؛ ولی در جنگ این پرچم یا زهرا(س) پرچم سه رنگ را حفظ کرد.

حضرت آیت الله  جوادی آملی افزودند: در کودتای28مرداد مردم در میدان قیام، تا ساعت 10صبح مرگ بر شاه می گفتند و بعد ازظهر پس از کودتا جاوید باد شاه سر می دادند؛ اگر مرگ بر شاه 17شهریور تا 22 بهمن ماندگار شد به برکت فریاد یازهرا(س) مردم بود.

ایشان گفتند: حوزه است که مسجد و جامعه و نظام را اداره می کند؛ مهم حفظ این حوزه است که باید برای توسعه آن نیز کوشش کرد؛ حوزه سازی امری مقدس است و اگر امروز حوزه های نجف و قم و فیضیه این همه برکت دارد به خاطر نیت خالصی است که بزرگانی مثل مرحوم مروی کردند و امروز صبح تا شب بر آنها درود فرستاده می شود ؛زیرا ایشان در موقع کلنگ زنی مدرسه شرط کردند که کسی باید کلنگ بزند که نماز شبش در سفر و حضر ترک نشده باشد که در آن جمع هیچ کس غیر از خودش جرات این ادعا را نداشت.

این مرجع تقلید اظهارکردند: حوزه سازان باید در هنگام ساخت و تعمیر بناهای حوزه در هر لحظه باید یاد خدا را به لب داشته باشند و مثل حضرت ابراهیم(ع) بگویند که ربنا تقبل منا؛ اگر این ذکر لب شما باشد این کار قطعا برکت خواهد یافت.
  • حوزه نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 اردیبهشت 1393 - 11:34

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد