بثینه شعبان: سوریه زیربار دیکته احدی نمی‌رود/ تمجید از حمایت‌های تهران

مشاور «بشار اسد» ضمن تمجید از حمایت‌های گسترده ایران و روسیه از دمشق تاکید کرد که کشورش زیر بار خواسته های غرب و آمریکا نخواهد رفت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که آمریکا و متحدان غربی آن جنگ تروریستی را علیه سوریه به راه انداخته و ثروت‌های آن را به یغما برده و با تحریم‌های ظالمانه با هدف به زانو درآوردن آن به اجرا درآورده‌اند.

وی افزود: آنها تاریخ را نمی‌خوانند. سوریه به پایداری خود ادامه خواهد داد و پیروزی به دست می‌آورد و تن به دیکته احدی نخواهد داد. پایداری بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ارتش سوریه و همدلی و همبستگی ملت سوریه، عامل پایداری در برابر توطئه های غرب است که به دنبال تجزیه و از هم فروپاشی سوریه هستند.

شعبان  در گفتگو با روزنامه عمانی« اثیر»، به اهمیت حمایت دوستان و متحدان و در راس آنها روسیه و ایران و حمایت معنوی و دیپلماتیک سلطان نشین عمان در حمایت از سوریه اشاره کرد.

مشاور بشار اسد ادامه داد: ارتش سوریه دستاوردهای بزرگی کسب کرد و بیشتر مناطق را از لوث تروریست‌ها آزاد کرد که این واکنش آمریکا و ترکیه به عنوان حامیان مالی تروریست را به دنبال داشت و آنها به طور مستقیم وارد عمل شدند. اشغالگران آمریکایی منطقه «التنف» و شمال شرق سوریه را اشغال کرد و ترکیه هم شمال غرب سوریه را اشغال کرد تا بر منابع نفت و گندم و سرزمین سوریه چنگ اندازند و همزیستی مشترک سوری‌ها را هدف قرار دهند.

شعبان تصریح کرد: تروریست‌ها در تحقق اهداف ترسیم شده شکست خوردند. جنگ تمام نخواهد شد زیرا هدف سوریه مستقل است. آنها تحریم‌های اقتصادی غیراخلاقی را وضع کردند و هدفشان تضعیف مردم سوریه است و اینکه سوریه به خواسته‌های آنها تن دهد؛ اما آنها تاریخ نمی‌خوانند.

وی افزود: جهان امروز چند قطبی شده است و ملت‌ها زیر بار هیمنه غرب نمی‌روند گواه آن هم عملیات نظامی روسیه در اوکراین و نقش فعال سازمان شانگهای و کشورهای بریکس و روابط روسیه و چین و ایران و روسیه و چین و نیز بلوک‌های آسیایی است که در مسیر پایان دادن به هیمنه غرب چپاولگر حرکت می‌کنند.

وی درباره جهان عرب هم بیان کرد: ملت‌های عربی باید دیدگاه یکپارچه داشته باشند و با چالشها مقابله کنند. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد فقط فلسطینی‌ها را هدف قرار نمی‌دهد بلکه همه اعراب را هدف قرار می‌دهد.

بثینه شعبان گفت: اشغالگران اسرائیلی با حمایت آمریکا فقط به دنبال سیطره بر فلسطین نیستند بلکه به دنیا سیطره بر جغرافیا و فرهنگ و تفکر جهان عرب هستند و از این رو اعراب باید متحد باشند و از هویت خود در برابر طرح‌هایی که هدفشان جعل تاریخ و خدشه وارد کردن به هویت و از هم گسیختگی است، صیانت به عمل آورند.

وی در پایان گفتکو با این رسانه عمانی ضمن قدردانی از حمایت عمان از سوریه از ملت این کشور هم تشکر و اعلام کرد: سوریه و عمان ید واحدی را در برابر چالش‌هایی تشکیل می‌دهند که کشورهای عربی را هدف قرار داده است.

تداوم موفق روند آشتی ملی در سوریه

خبر دیگر از سوریه اینکه، کمیته حل و فصل در استان‌های حماه و ریف دمشق براساس توافق پیشنهادی دولت وضعیت ده ها نفر تحت تعقیب از غیر نظامیان و نظامیان فراری از خدمت سربازی را حل و فصل کردند.

خبرنگار سانا در حماه اعلام کرد که مرکز حل و فصل این شهر شاهد حضور گسترده شهروندانی است که مایل به پیوستن به روند حل و فصل هستند.

بیش از 1200 نفر از سراسر استان برای حل و فصل وضعیت خود در مراکز ویژه آشتی ملی حضور یافتند.

22 هزار شورشی در دیر الزور به چارچوب آشتی ملی سوریه پیوستند
مقابله نظامیان ارتش سوریه با اشغالگران آمریکایی در حومه القامشلی
استقرار نیروهای ارتش سوریه در خطوط مقدم با ترکیه/ خشم مخالفان سوری از آنکارا

شماری از افراد که وضعیت خود را حل و فصل کرده‌ا‌ند به خبرنگار سانا تاکید کردند که دستور عفو یک فرصت عالی برای اصلاح مسیر زندگی شان است.

این درحالی است روند حل و فصل در مرکز شهر دوما در ریف دمشق ادامه دارد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:9 آبان 1401 - 11:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد