واکنش بحرین به توافق ایران و عربستان

وزارت خارجه بحرین با استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که این توافق گامی مثبت در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به منازعات منطقه ای باشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، در ادامه واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به توافق ایران و عربستان سعودی در چین، بحرین نیز از این توافق استقبال کرد.

 وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

وزارت خارجه بحرین از تلاش‌های چین برای میزبانی گفت‌وگوهای ایران و عربستان و تکمیل تلاش‌های دیپلماتیک عراق و عمان قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، امید است که  توافق ریاض تهران گامی مثبت در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به منازعات منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو، روش‌های دیپلماتیک، برقراری روابط بین‌الملل بر اساس تفاهم و احترام متقابل و حسن همجواری، عدم مداخله در امور کشورهای دیگر و پایبندی به منشور سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و قوانین و معاهدات بین‌المللی باشد.

سخنگوی سازمان ملل: حسن همجواری ایران و عربستان برای ثبات منطقه خلیج فارس ضروری است
استقبال کابل و اسلام‌آباد از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان
استقبال لبنان از توافق ایران و عربستان

علاوه بر بحرین  ، کشورهایی از جمله لبنان، مصر و اردن و ترکیه و عراق و ... از توافق بین ایران و عربستان استقبال کردند. این درحالی است که یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از توافق ریاض و تهران برای ازسرگیری روابط گفت: توافق سعودی و ایران قطعا بر امکان‌عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو تاثیر خواهد گذاشت.

 ایران، عربستان و چین دیروز جمعه نوزدهم اسفند 1401 برابر با دهم مارس 2023 میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه‌ گفتگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:20 اسفند 1401 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد