روز شمار جنگ 33 روزه/ تا کجا می توان تاب آورد؟ +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حملات پر حجم موشکی مقاومت به مناطق صهیونیست نشین، هر روز ادامه دارد و علی رغم تهاجمات سنگین ارتش اسراییل، از میزان آن ها کاسته نمی شود.
روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

هشتمین روز  جنگ، با بمب‌باران سنگین دره‌ی بقاع در شمالِ لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی، آغاز می شود. اخبار رسیده حکایت از شهادت زنان و کودکان در این حملات دارد. بسیاری نیز زخمی شده اند اما در همان حالت سختی و جراحت، به مجاهدان مقاومت اسلامی درود می فرستند و در حمایت از سید حسن نصرالله شعار می دهند. در این روز، اخبار، تحلیل هایی از کارشناسان نظامی و امنیتی صهیونیست را به نقل از تلویزیون اسراییل پخش می کند. تحلیل گران صهیونیست، از سردرگمی و گیجی مقامات نظامی تل آویو، گله دارند و نسبت به نتایج جنگ و ادامه‌ی آن، ابراز تردید جدی می کنند. حملات پر حجم موشکی مقاومت به مناطق صهیونیست نشین، هر روز ادامه دارد و علی رغم تهاجمات سنگین ارتش اسراییل، از میزان آن ها کاسته نمی شود. سوال اصلی صهیونیست ها از مسئولان رژیم این است: « تا کجا می توانیم این وضعیت را ادامه دهیم؟»
 از سوی دیگر، مناطق مختلف بیروت و خصوصا ضاحیه جنوبی، توسط ارتش صهیونیستی بمب باران می شوند و در واکنش به این حملات، مقاومت اسلامی ده ها موشک میان‌برد به سوی حیفا و صدها موشک کوتاه برد نیز به چندین شهرک صهیونیست نشین دیگر روانه کرده و نیز با افزایش بردِ موشک های خود به بیش از 50 کیلومتر، یک پایگاه نیروی هوایی ارتش صهیونیستی را مورد اصابت موشک های دوربرد خود قرار می دهد.

- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:28 تیر 1393 - 14:35

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد