روز شمار جنگ 33 روزه / جنگی مغلوبه در «مارون الراس» +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
جنگ در مارون الراس مغلوبه است اما بمب‌باران ضاحیه ی جنوبی بیروت ادامه دارد و حزب الله نیز صدها موشک به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده است.
روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

در نهمین روز از جنگ، تحلیل گران نظامی صهیونیست، در شبکه های مختلف تلویزیون اسراییل، به بررسی ابعاد جنگ طی هفته گذشته می پردازند که گزیده ای از آن ها توسط «المنار» پخش می شود. در تحلیل ها، شگفتی و غافل گیری از توانایی های رزمنده گان مقاومت به خوبی آشکار است. در این روز، اخبار و گزارش ها، بیشتر بر جنگ زمینی که در مناطق جنوبی، میان واحدهای ارتش صهیونیستی و مجاهدان حزب الله جریان دارد، متمرکز است. نبرد در روستای مرزی مارون الراس، بسیار حساس و شدید است.
جنگ در مارون الراس مغلوبه است اما بمب‌باران ضاحیه ی جنوبی بیروت ادامه دارد و حزب الله نیز صدها موشک به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده است.
هم‌چنین، به دنبال شایع شدن اخباری مبنی بر آسیب دیدن سیدحسن نصرالله در جریان آتش باران ضاحیه، وی بر صفحه ی تلویزیون المنار ظاهر شده و پیامی صادر کرده است.
 گوینده اخبار، از کشته شدن تعدادی از متجاوزان در نبردهای مارون الراس خبر می دهد، همچنین تصاویری از غنائم به دست آمده از نظامیان اسراییلی توسط رزمنده گان در حوالی روستای «عیترون»، نمایش داده می شود.

- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:29 تیر 1393 - 17:14

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد